قم- استاندار قم گفت: کمبود مجموعه های ورزشی در استان قم در جهت اجرای برنامه های اوقات فراغت محسوس و آشکار و ناچیز است.

کمبود مجموعه های ورزشی در استان قم بسیار محسوس است

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی صادقی در جلسه ساماندهی جوانان در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: تمهیداتی با هماهنگی دستگاه های اجرایی اندیشیده شده است تا مجموعه های ورزشی جدیدی با توجه به نیاز استان به ظرفیت های فعلی افزوده شود.

وی تصریح کرد: امید است با ایجاد ورزشگاه های جدید به ویژه برای جوانان بتوان محدودیت های فعلی را برای فعالان در رشته های ورزشی رفع کرد تا بتوان طرح های اوقات فراقت را ایجاد و در اماکن و مراکز ورزشی به اجرا در آورد.

صادقی با تاکید بر اهتمام مسئولان به اوقات فراغت جوانان بیان کرد: غنی سازی این اوقات به برنامه ریزی های دقیق و فراگیر و توجه به همه جوانب و امکانات نیاز دارد که برنامه ریزی ها برای اوقات فراغت جوانان نباید مقطعی و کوتاه مدت و فصلی باشد بلکه باید در طول سال تداوم داشته باشد.

استاندار قم خاطرنشان کرد:همچنین توانمندی ها و استعدادهای جوانان نیز باید در طرح های اوقات فراغت مورد توجه باشد تا بتوان این قابلیت ها را در مسیر مناسبی شکوفا کرد.

وی گفت:در طراحی برنامه های اوقات فراغت باید از برنامه های سطحی و کم اثر اجتناب کرد و مسئولان باید در اجرای این برنامه ها فرهنگ اصیل اسلامی و ممانعت از تاثیر پذیری فرهنگی در جامعه را مد نظر خود قرار دهند.

صادقی اظهار کرد: در اجرای برنامه های اوقات فراغت باید از پیوست های فرهنگی بهره برد و به ابعاد فرهنگی و معنوی و دینی برنامه ها توجه شود.

وی عنوان کرد:این نوع برنامه ها نیاز به کارشناسی های تخصصی و دقیق دارد تا مسائل مربوط به حوزه جوانان نیز در برنامه های اوقات فراغت مورد غفلت واقع نشود.

استاندار قم خاطرنشان کرد:جوانان سرمایه های مهم و سرشار از انرژی و توانایی می باشند و باید برای مهارت و آینده آن ها سرمایه گذاری صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.