نشست مشترک کمیسیون فرهنگی و اجتماعی موقت شورای شهر پنجم و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای چهارم به منظور هم‌افزایی و دریافت گزارش‌های کمیته‌های تخصصی با حضور اعضا برگزار شد.

نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی‌ شورای شهر تهران با منتخبان دوره پنجم

به گزارش قدس آنلاین، در نشست مشترک کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چهارم با اشاره به حوزه‌های مأموریت فرهنگی شهرداری رویکرد این کمیسیون در شورای چهارم را تشکیل کمیته‌های تخصصی و رویکرد کارشناسی نسبت به عملکرد شهرداری در این حوزه عنوان کرد و عبدالحسین مختاباد رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عملکرد این کمیته در شورا تصریح کرد: یکی از مسائلی که بدان توجه کردیم بررسی و نگاه کارشناسی برای تخصیص بودجه‌های مناسب برای امور هنری بود که تا پیش از آن بیشتر بنابر رویکردهای سلیقه‌ای تخصیص می‌یافت.

وی گفت: بودجه‌هایی که هزینه شده در حوزه هنر هدفمند نبوده و حتی سالن‌های مجهز و استاندارد ساخته نشد و بهتر است که به این حوزه نگاه دقیق و کارشناسی تری داشته باشیم.

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به نظارت گریز بودن شهرداری افزود: شهرداری ذاتاً نظارت پذیر نیست و این یکی از مشکلاتی است که باید بدان پرداخت که در همین راستا یکی از موضوعات مهم بحث حسابرسی شهرداری است و باید حتماً حسابرس خارج از شهرداری باشد و بارها ما این را مطرح کرده‌ایم.

وی با اشاره به ظرفیت کارشناسی کمیسیون‌ها گفت: باید سازوکار فعال کمیسیون به گونه‌ای باشد که برای جامع بودن طرح‌ها و لوایحی که در صحن شورا مطرح می‌شود با شکل گیری ارتباط بین کمیته‌ها نگاه کارشناسی جامع و دقیقی وجود داشته باشد.

شاکری تصریح کرد: متأسفانه هنوز شاخص کیفی برای سنجش عملکرد حوزه فرهنگی مدیریت شهری نداریم که باید به این موضوع توجه کنیم.
احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به ماموریت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: شورای جدید می‌تواند به بازنگری روی احکام فرهنگی و اجتماعی بپردازد که این نیازمند بررسی کارشناسی است.

وی تأکید کرد: بنظرم باید شورا برنامه چهارساله داشته باشد که در این برنامه ضعف نظارت فرایندی شورا برطرف شود چرا که در شورای چهارم نظارت موردی بود.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا شورای جدید ساختمان شورا از ذیل شهرداری خارج شود همان‌طور که در ابتدای این شورا بودجه آن از ذیل بودجه شهرداری خارج شد.

حکیمی‌پور با اشاره به عملکرد کمیته در حوزه گردشگری گفت: در این سالها با هم افزایی میان شورا و شهرداری اقدمات خوبی در این حوزه انجام شده و اکنون تهران به عنوان مقصد گردشگری معرفی می‌شود و پیشنهاد کارشناسی کمیته این بود که سازمان گردشگری تأسیس شود تا ظرفیت‌های مدیریت شهری در این حوزه تجمیع گردد که در این صورت طبق برآورد ما بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد می‌گردد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران فربه شدن بودجه شهرداری را ناشی از بیماری مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: این هنر نیست که شهرداری بالای ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه داشته باشد و باید برای اصلاح آن برنامه‌ای داشته باشید.

وی با اشاره به رویکرد کمیته میراث فرهنگی در این دوره گفت: تلاش ما حفظ بناهای میراثی و تاریخی در تهران بوده چرا که با توجه به اتمام باغات اکنون سوداگران ساخت و ساز به تخریب بناهای تاریخی روی آورده‌اند.

بنابر گزارش کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چهارم، در این نشست محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی موقت شورای شهر پنجم نیز با تأکید بر استمرار برگزاری جلسات مشترک خواستار ارایه مکتوب گزارشات کارشناسی جهت بررسی و تدوین راهبردهای مناسب برای آینده مدیریت شهری تهران شد.

اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی موقت شورای شهر پنجم، محمدجواد حق‌شناس، احمد مسجدجامعی، الهام فخاری، حسن خلیل‌آبادی و حجت نظری هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.