وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصفهان در موضوع آسیب شناسی در فضای مجازی و چگونگی شکل دهی شبکه های اجتماعی از منظر فرهنگی فعالیت کند.

اصفهان در موضوع آسیب شناسی فضای مجازی فعالیت کند

به گزارش قدس آنلاین، سید رضا صالحی امیری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: فضای مجازی به سبب فرصت ها و تهدید هایی که در خود دارد یکی از پیچیده ترین فضاها به شمار می رود.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ هزار وب سایت و یک میلیون و ۵۰۰ هزار کانال در شبکه های اجتماعی، گفت: رویکرد تقابلی در این راستا راه به جایی نمی برد و باید از این مسیر پرهیز کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رویکرد انفعالی نیز به همین اندازه خطرناک است.

وی تصریح کرد: همه نظام های اجتماعی و خانوادگی اکنون تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است به طوریکه در کشور ما ۴۷ میلیون نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

صالحی امیری افزود: مردم اکنون به واسطه شبکه های اجتماعی پیام های بیشتری را در مقایسه با گذشته دریافت می کنند به همین دلیل شورای فضای مجازی کشور، تاثیرات عمیق فضای مجازی بر جامعه را بررسی می کند.

وی افزود: در روز های انتخابات در کشور ما حدود سه میلیارد پیام بین ایرانی ها رد و بدل شد.

وزیر فرهنگ گردش مالی بازی های رایانه ای را ۴۵۰ میلیارد تومان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: نبود الگو فرهنگی در کشور ما سبب سوء تغذی فرهنگی شده است که نمی توان یک مجموعه خاص یا سازمان را مقصر این وضعیت دانست.

وی با اشاره به اولویت گذاری شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: توجه به فضای مجازی از مهمترین موضوع های این شورا به شمار می رود و در این شورا عناوین و موضوع های مختلف در استان ها به صورت معین اجرا می شود و پیشنهاد می شود که اصفهان در موضوع آسیب شناسی در فضای مجازی و چگونگی شکل دهی شبکه های اجتماعی از منظر فرهنگی فعالیت کند.

صالحی امیری اضافه کرد: اصفهان به عنوان نماد فرهنگی کشور از نیروی انسانی و تکنیک های مورد نیاز برای پرداختن به موضوع یاد شده برخوردار است و می تواند به موضوع فضای مجازی بپردازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای مثال شهرهایی که در آنها مانع فعالیت های فرهنگی و هنری می شوند معضلات و آسیب های بیشتری دارند و ما معتقدیم نیابد فضا را تیره و تار کنیم زیرا که راس این نظام روحانیت است.

وی یادآوری کرد: کار فرهنگی موثر نیازمند فعالیت بلند مدت است برای مثال در مبحث عفاف و حجاب فعالیت ها باید هدفمند، منطقی، در مسیر صحیح و نگاه بلند مدت داشته باشد.

به گفته صالحی امیری شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع اصلی سیاست گذاری در کشور محسوب می شود و همه باید با وفاداری، تصمیمات آن را اجرا کنیم.

وی همچنین تعدد مراکز فرهنگی را  یک فرصت خواند و افزود: همه باید در مسیر فرهنگ به یک وفاق برسیم زیرا که همه در دایره انقلاب قرار داریم و باید ضمن دعوت به حضور در دایره اخلاق از عمل و کارهای شعاری و روز مره بپرهیزیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.