اراک- استاندار مرکزی در سفر به شهرستان زرندیه و شرکت در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی این شهرستان، گفت: آهنگ اشتغالزایی و توسعه استان در سال ۹۶ مبتنی بر چهار محور سرمایه‌گذاری جدید، رسیدگی به واحدهای غیر فعال، اشتغال خرد و طرح رونق تولید شتاب مضاعفی می‌گیرد

آهنگ اشتغالزایی و توسعه استان مرکزی در سال ۹۶ شتاب می گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، زمانی قمی اظهار کرد: با توجه به آغاز طرح رونق تولید در دولت تدبیر و امید سیاست گذاری های کلان بخش توسعه اقتصادی در این استان با سرعت عمل بیشتری پیگیری می شود .

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۶هزار میلیارد تومان برای رونق تولید اختصاص داده شد که امسال این مبلغ به ۳۰هزار میلیارد تومان رسیده و باید انتظار راه اندازی شمار بیشتری از واحدهای نیمه فعال و راکد را داشت .

زمانی قمی تصریح کرد: تا چند روز اخیر ثبت نام واحدهای نیمه فعال و راکد جهت دریافت تسهیلات در استان مرکزی ۱۶۰ واحد اعلام شده که سازمان صنعت و معدن استان پیگیر تحقق این فرآیند است .

استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی نیز برای واحدهای نیمه فعال و با پیشرفت ۶۰ درصدی، تسهیلاتی در نظر گرفته است و این تسهیلات در حوزه اشتغال خرد و تثبیت روند تولید واحدهای متقاضی پرداخت می شود .

استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی از بهمن سال ۹۵ با تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی در تعدادی از روستاهای استان و ادامه این فرآیند در سال ۹۶ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال روستایی برنامه ریزی کرده است .

وی اضافه کرد: اداره کل روستایی حوزه معاونت عمرانی شناسایی استعدادهای بیش از ۳۰۰ روستا که امکان اشتغالزایی در بخش های مختلف را دارند، آغاز کرده است .

نماینده عالی دولت در استان مرکزی گفت: با توجه به پیشنهاد دولت به مجلس و تاکید مقام معظم رهبری، برداشت یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در سال ۹۶ از صندوق توسعه ملی پیش بینی شده که طبیعتا بخشی از آن با توجه به پیشرو بودن استان مرکزی در بحث اقتصاد مقاومتی، در این استان به کار گرفته می شود .

براساس این گزارش، استاندار مرکزی در ادامه سفر به زرندیه از شرکت کابل سینا در شهرک صنعتی مامونیه بازدید و مشکلات زیرساختی از قبیل برق، گاز، تلفن، راه، آب این واحد تولیدی و چندین واحد تولیدی دیگر را بررسی کرد .

کابل سینا در زمینی به مساحت ۱۵هکتار و اشتغال زایی ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در تولید کابل های فشار قوی، ساده و گرانل فعالیت می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.