ساری- رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران از تعطیلی ۵۰ درصدی ظرفیت واحدهای تولیدی خبر داد.

رکود سنگینی در کشور حاکم است/ ۵۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی مازندران تعطیل است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید مجتبی رضوی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین اظهار کرد: ۴۰ درصد واحدهای اسم دار استان تعطیل هستند.

وی با اعلام اینکه صنعت در حال حاضر صنعت بانک محور است، یادآور شد: بنیان واحدهای تولیدی با ۷۰ درصد بدهی به بانک ها شکل گرفته و با سودهای اخذ شده در میانه راه نفس کم می آورند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه ما وارث اقتصادی هستیم که واحدهای صنعتی آن بعلت کمبود نقدینگی در حال تعطیلی هستند، اضافه کرد: برای رفع این مشکل باید از پتانسیل شورای گفتگو، اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل استفاده شود.

مازندران از توسعه صنعتی برخوردار نیست

رضوی با بیان اینکه مشکل اصلی بخش خصوصی نقدینگی نیست، گفت: مشکل اصلی بازار است چراکه بازار قوی، نقدینگی را حل می کند.

وی با اشاره به اینکه مازندران نسبت به استان های همجوار از توسعه صنعتی برخوردار نیست، توضیح داد: واحدهای شاخص تولیدی مازندران به میزان واحدهای معمولی سایر استانها بازدهی ندارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه صنعت فاقد هدف و استراتژیک است، ادامه داد: برای جبران عقب ماندگی ها باید تلاش زیادی انجام دهیم.

رضوی با اعلام اینکه خانه صنعت و معدن در حال رفع موضوعی مشکلات اعضا است، گفت: به خاطر اینکه دچار مشکلات روزمره هستیم نتوانستیم به موضوعات اصلی بپردازیم.

سهم مازندران در تصمیم سازی کلی کشور اندک است

وی با اشاره اینکه سهم مازندران در تصمیم سازی کلی کشور اندک است، یادآور شد: متاسفانه خانه صنعت و معدن هم به این معضل دچار شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران ضعف اصلی خانه صنعت و معدن را ضعف تشکل ها دانست و تاکید کرد: باید به سمت ایجاد انجمن های همگن قوی برویم چراکه انجمن های پرقدرت، خانه های قدرتمند را رقم خواهند زد.

رضوی با ذکر این نکته که در حال حاضر سازمان توسعه تجارت فشل و تعطیل است، افزود: تنها با تعبیه سیستم یکپارچه اداری می توان منویات بخش تولید را اجرا کرد.

رایزن های اقتصادی کشور اهلیت ندارند

وی با اشاره به اینکه رایزن های اقتصادی کشور در بسیاری از موارد فاقد وجاهت و اهلیت مناسب نیستند، یادآور شد: پیشنهاد می کنیم اتاق بازرگانی را برای بخش صادرات فعال شده و رایزن های اقتصادی از اتاق صنعت و معدن انتخاب شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه رکود سنگینی در کشور حاکم است، گفت: مقداری از این رکود ترمیم شد و برای رفع آن باید به بازارهای خارجی دست یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.