یزد- نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با جمعی از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز بر حمایت از ایده‌های جذاب کتابداران برای گسترش مطالعه در بین مردم تأکید کرد.

شهرستان مهریز از داشتن کتابخانه‌ مرکزی استاندارد محروم است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدرضا صباغیان در دیداری که در کتابخانه عمومی بقیه‌الله(عج) مهریز برگزار شد، اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی، یک نهاد فرهنگی است که باید با برنامه‌های هدفمند خود در راستای  پویایی و جذب مردم به مطالعه فعالیت داشته باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و حمایت از اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابداران، طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی جذاب  خود را در راستای مطالعه و کتابخوانی و بهینه‌سازی فرهنگ خواندن به صورت مکتوب به دفتر نماینده شهرستان ارائه دهند تا پیگیرهای لازم انجام شود و طرح‌های منسجم و قوی در این زمینه در سطح شهرستان و حتی استان اجرا شود.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز اظهار داشت: بودجه جاری کتابخانه‌های عمومی که از محل نیم درصد درآمد شهرداری ها تأمین می‌شود، برای تأمین هزینه‌های کتابخانه‌ها کافی نیست و کتابخانه‌های شهرستان در بخش عمرانی مشکلات عدیده‌ای دارند.

قریشی، نوسازی کتابخانه امام هادی(ع)، مسئله ورودی کتابخانه بقیه‌الله و جابجایی محل کتابخانه شهدای خورمیز را از مسائل اساسی کتابخانه‌های عمومی شهرستان دانست.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز، همچنین به کمبود کتاب و منابع روزآمد و مورد احتیاج دانشجویان و دانشگاهیان در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: شهرستان مهریز از داشتن کتابخانه‌ مرکزی استاندارد محروم است که در صورت احداث چنین فضایی، دسترسی مردم به منابع بهبود خواهد یافت.

در پایان این نشست، کتابداران مهریزی، مشکلات کتابخانه‌ها و مسائل فرهنگی شهرستان در زمینه کتابخوانی را با نماینده مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند و خواستار پیگیری برای رفع این مشکلات شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.