زاهدان-رییس سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و محدود بودن امکانات این سازمان برای آبرسانی به فضای سبز پارک ملت بسیار محدود شده است.

تشتگی؛ پارک ملت زاهدان را به حالت قرمز درآورد

به گزارش قدس آنلاین،به نقل از روابط عمومی فرمانداری زاهدان رییس سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری در جلسه مدیریت بحران شهرستان اظهار داشت: پارک ملت یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های زاهدان است به طوری که از ۱۳۶هکتار مساحت پارک ملت ، ۷۰هکتار آن درختکاری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا و محدود بودن امکانات این سازمان آبرسانی به فضای سبز پارک ملت بسیار محدود شده و در حال حاضر با کاهش ۴۴ لیتر بر ثانیه آب در روز مواجه شده ایم و چنانچه برای ۴۵روز آینده آب مورد نیاز جهت آبیاری این درختان فراهم نشود فضای سبز پارک ملت نابود خواهد شد.

این مسئول افزود: برای خروج از این بحران به تامین ۹۰هزار لیتر آب یا دو تانکر ۱۰تنی حامل آب در روز می باشد. مرعشی خاطرنشان کرد: گرمای هوا، بالا رفتن میزان تبخیر و لایه روبی نشدن چاه ها سبب کاهش منابع آب منطقه پارک ملت شده است. وی تاکید کرد: چنانچه تا اواسط مرداد جاری، این مشکل برطرف نشود حدود ۴۰درصد از فضای سبز پارک ملت نابود خواهد شد.

مرعشی ببان کرد: در حالت عادی فضای سبز پارک ملت روزانه نیاز به ۵۰لیتر بر ثانیه آب دارد اما در روزهای اخیر به دلیل پاره ای از مشکلات در حوزه آبرسانی به فضای سبز این مقدار به ۴۴لیتر بر ثانیه در طول هفته کاهش پیدا کرده است.

فرماندار نیز در این جلسه ضمن تاکید به مجهز شدن پارک ملت به سیستم آبیاری تحت فشار، خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی اذعان داشت: دستگاه های شهرستان برای عبور کهن ترین پارک زاهدان از بحران بی آبی باید بسیج شوند.

مجتبی خانجانی تعدادی از ادارات را موظف به تامین آب مورد نیاز برای فضای سبز پارک ملت کرد. فرماندار تاکید کرد: ادارات مشخص شده می بایست آب مورد نیاز برای ۴۵روز عبور از بحران فضای سبز پارک ملت را به وسیله تانکر به صورت دوره ای تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.