مشهد- مشاور منطقه‌ای و تسلیحاتی صلیب سرخ جهانی گفت: سطح کیفی، علمی و عملی مربیان ایرانی به نسبت شاخص‌های جهانی صلیب سرخ نزدیک است.

سطح علمی مربیان ایرانی به شاخص‌های جهانی صلیب سرخ نزدیک است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، استفان رابینسون در کارگاه آموزشی مدرسان آگاهی از خطرات مین، اظهار داشت: امسال به خاطر جنگ‌های منطقه‌ای عراق و یمن سال سختی را داشتیم و این پروژه از دوستانه‌ترین پروژه‌ها است.

وی افزود: کاری می‌خواهیم در این دوره انجام دهیم متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته است و افراد حاضر تجربیات جدیدی را کسب می‌کنند.

مشاور منطقه‌ای و تسلیحاتی صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه در این کارگاه باید تعامل کافی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم با این تعامل به هدف موردنظرمان در صلیب سرخ جهانی که همان آگاهی کافی، لازم و به‌روز مدرسان در بحث آموزش و آگاهی از خطرات مین است محقق شود.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر ایران و کمیته جهانی صلیب سرخ ۱۲ سال است که این پروژه را راه‌اندازی کردند و این کارگاه آموزشی با حضور ۱۵ نفر از مجرب‌ترین مربیان برگزار می‌شود و سطح کیفی، علمی و عملی مربیان ایرانی به نسبت شاخص‌های جهانی صلیب سرخ نزدیک است و ایران از دانش و تجربه بالایی در این زمینه برخوردار است و هوشیاری بالای ایرانی‌ها درک بسیار بالای آن‌ها را از سطح شاخص‌ها و استانداردهای جهانی را نشان می‌دهد.

نگاه تجاری به آموزش ها حداکثر سود راه به همراه دارد

رئیس اداره برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در ادامه این کارگاه آموزشی اظهار داشت: اگر در تمامی آموزش‌ها نگاهی تجاری داشته باشیم با حداکثر سود و بهره‌مندی همراه می‌شویم.

محمدعلی کاووسی افزود: با توجه به حوادث بسیار زیادی که در رابطه با مین در کشور داریم می‌توانیم با برگزاری این آموزش‌ها از خسارت، آسیب‌ها و عوارض ناشی وقوع حوادث جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده باید به‌روز و هدف‌مند باشد، گفت: مربیان آموزش آگاهی از خطرات مین پس از گذراندن این دوره به سطح مدرس ارتقاء پیدا می‌کنند.

انجام پیش بینی های لازم برای راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی

همچنین نماینده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در صلیب سرخ جهانی و مشاور آموزش خطرات مین در این کارگاه اظهار داشت: دومین نشست از اولین دوره آموزشی مدرسان آگاهی از خطرات مین در مشهد برگزار می‌شود و با همکاری مشترک و حمایت‌های فنی و مالی نمایندگان سازمان امداد و نجات در ۶ استان مناطق جنگی گروه‌های هدفی برای مراجعه مربیان به مناطق آلوده به مین تشکیل شد.

علی اصغری افزود: این پروژه در سال ۹۳ با راه‌اندازی ۳ ایستگاه آموزشی در کردستان آغاز شد و در سال ۹۵ بحث آموزش‌ها به‌طور جدی آغاز شد و این مرحله از پروژه به میزبانی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود.

وی در بحث برنامه‌های ویژه سازمان و امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، گفت: این طرح با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و جمعیت هلال احمر خوزستان و پیش‌نویس این طرح به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داده شده و در نظر داریم که پایگاه‌هایی را در خروجی‌های مرزهای استان خوزستان دایر شده و این پایگاه‌ها در مرزهای استان‌های ایلام و کرمانشاه هم فعال خواهند بود تا هیچگونه نگرانی‌ برای زائران اربعین حسینی و خانواده‌های آن‌ها وجود نداشته باشد.

تدوین تفاهم نامه با صلیب سرخ در راستای تغییر نگرش خطرات مربوط با مین

مدیر برنامه‌ همیاری و مشارکت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، اظهار داشت: این دوره اولین کارگاهی است که در سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود و امیدواریم که‌اثربخشی لازم را داشته باشد.

فرهاد عرب‌پور با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه عبور از سطح تربیت مدرس به سطح بالاتر بوده و در جهت افزایش هماهنگی پروژه‌های آموزشی آگاهی از خطرات مین برگزار می‌شود، افزود: طراحی کارگاه‌های آموزشی بعدی نیز به میزان اثربخشی این کارگاه بستگی دارد.

وی ادامه داد: تدوین تفاهم‌نامه برنامه ۵ ساله صلیب سرخ با جمعیت هلال احمر در راستای تغییر نگرش افرادی است که با خطرات مین مواجه هستند.

آموزش ۲ میلیون تبعه افغانی درخصوص آشنایی با خطرات انواع مین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این کارگاه اظهار داشت: پروژه آگاهی از خطرات مین باتوجه به جنگ‌های داخلی و فرامنطقه‌ای وظیفه جمعیت ملی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را برای پناهندگان افغانستاتی و عراقی ساکن در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان سنگین‌تر می‌کند.

سیدمجتبی احمدی افزود: در ۱۴ سال پیش و در جهت جلوگیری از تحمیل صدمات و بروز آلودگی‌ها این کمیته در مرز دوغارون تایباد دایر شد و بعد از آن نیز در دیگر نقاط مرزی مورد نیاز در این ۶ استان فعال شد.

وی با بیان اینکه امروز با حضور استیفان رابینسون مشاور تسلیحاتی صلیب سرخ جهانی ارزیابی دوره قبل و آموزش‌های جدید را داشتیم و این برنامه به مدت ۳ روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در ۱۴ سال گذشته بیش از دو میلیون افغانستانی آموزش دیدند و سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر خطرات انواع مین‌ها و مین‌های ضدنفر را آموزش می‌بینند که به‌طور میانگین روزانه ۱۵۰۰ نفر می‌شود تا ضمن شناسایی و به‌روز بودن، پیشگیری از وقوع حوادث و بلایا را داشته باشند.

وی افزود: برای جلوگیری از تحمیل صدمات و بروز آلودگی‌ها این کمیته در مرز دوغارون تایباد دایر شد و بعد از آن نیز در دیگر نقاط مرزی مورد نیاز در این ۶ استان فعال شد.

شایان ذکر است که دوره گذشته این آموزش‌ها در آبان ماه سال ۹۵ به میزبانی کردستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.