نشست خبری اعضای هیئت‌مدیره خانه سینما با حضور همایون اسعدیان، فاطمه معتمدآریا و علی قائم‌مقامی در خانه سینما برگزار شد.

ما در بهترین دوران سینما هستیم!

قدس آنلاین- نشست خبری اعضای هیئت‌مدیره خانه سینما با حضور همایون اسعدیان، فاطمه معتمدآریا و علی قائم‌مقامی در خانه سینما برگزار شد.  

اسعدیان با اشاره به اهمیت بیمه اعضای صنوف خانه سینما، گفت: طبق آمار ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته برای بیمه اعضا مصرف شد که ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن از سوی خود اعضا پرداخت شد. از سویی دیگر، ما بیمه اعضا را تأمین و مسائل درمانی آن‌ها را پیگیری می‌کنیم اما ضرورتی ندارد که آن را شخص‌به‌شخص اعلام کنیم.

وی در این نشست با اشاره به مباحث پیش‌آمده میان گروه هنر و تجربه و شورای صنفی نمایش، اظهار کرد: این جلسه درباره اصناف جامعه سینمایی است و به هنر و تجربه مرتبط نمی‌شود و این موضوع را به عنوان عضو هیئت‌مدیره خانه سینما نمی‌توانم پاسخ دهم.

در ادامه، معتمدآریا درباره دیدگاه خانه سینما نسبت به گروه هنر و تجربه گفت: هر اتفاق سینمایی به خانه سینما مربوط می‌شود و این مسئله نیز مستثنی نیست و خانه سینما نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهد بود. درباره گروه هنر و تجربه دیدِ منفی وجود ندارد زیرا از اساس هم ایده اولیه گروه هنر و تجربه ابتدا در خانه سینما مطرح شده بود. به همین دلیل موضع خانه سینما نسبت به آن مثبت است اما در این میان اختلافاتی وجود دارد که نیازمند پیگیری است.

اسعدیان درباره عدم واکنش این نهاد صنفی به برخی اتفاقات در سال‌های اخیر عنوان کرد: حرکت آقای شمقدری و بستن خانه سینما باعث شد خانه سینما به صفحه اول مطبوعات بیاید تا جایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از برنامه‌های نامزدها بازگشایی خانه سینما بود. این در حالی است که جای ما روی جلد نیست، حتی پشت جلد نیست. ما باید به وسط صفحه برگردیم و اتفاقاً این اصلاً برای خانه سینما خوب نیست که درگیر بازی‌های سیاسی شود. ما هم از سیاستمداران می‌خواهیم که ما را وارد جریان‌های سیاسی نکنند و اجازه دهند کار فرهنگی خود را دنبال کنیم. در مقطعی من به عنوان رئیس کانون کارگردانان نسبت به هر حرفی واکنش داشتم چون آن موقع ضرورت داشت ولی ما آدم‌های صلح‌ هم هستیم. ‌ الان زمان صلح هست و باید به وسط مطبوعات برگشت.

سینما روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد

این کارگردان در ادامه اضافه کرد: روانبخش صادقی، از اعضای هیئت‌مدیره خانه سینما، مسئله راه‌اندازی اپلیکیشن خانه سینما را مطرح کردند تا از این طریق امکان دسترسی اطلاعات صنوف و حتی نمایش فیلم‌ها فراهم شود. البته در اینستاگرام صفحه‌ای به نام خانه سینما و با آرم این نهاد صنفی اقدام به انتشار مطالبی کرده است. این صفحه هیچ ارتباطی با خانه سینما ندارد و اگر قرار باشد صفحه‌ای راه‌اندازی شود، از طرف خانه سینما اعلام می‌شود.

وی درباره جشن خانه سینما و تشکیل آکادمی جشن گفت: آکادمی جشن خانه سینما تشکیل شده و نماینده‌ای از خانه سینما نیز در هیئت‌مدیره آن حضور دارد. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نفر به آکادمی ملحق شده‌اند و کارها در حال انجام است. ضمن اینکه جشن خانه سینما دیگر دبیر ندارد و رئیس آن توسط هیئت‌مدیره آکادمی مشخص و به‌زودی توسط خودشان اعلام خواهد شد.

اسعدیان درباره قاچاق فیلم‌های سینمایی و اتفاقی که برای «گشت ۲» و دلخوری سعید سهیلی رخ داد، گفت:‌ خانه سینما بعد از اتفاقی که برای فیلم «گشت ۲» رخ داد، بلافاصله موضوع را با پلیس در میان گذاشت و آن‌ها اعلام کردند هر شکایتی که از طرف خانه سینما به پلیس تهران اعلام شود، در کمتر از ۷۲ ساعت اقدام کرده و به سرانجام می‌رسانند. ما رفتار آقای سهیلی را درک می‌کنیم ولی شاید او اطلاع نداشت که ما چگونه موضوع را پیگیری می‌کنیم و همچنان دنبال آن هستیم.

او درباره نظر هیئت‌مدیره خانه سینما نسبت به عملکرد وزیر ارشاد مدعی شد: ما در بهترین دوران هستیم و سینما روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. البته ارتباط مستقیم ما با رئیس سازمان سینمایی است که با ایشان هم ارتباط خوبی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.