بیرجند-مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه باید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و ادارات نهادینه شود، گفت: فرهنگ عفاف و حجاب در یک جامعه نماد دینداری و شخصیت محوری یک جامعه است.

فرهنگ عفاف و حجاب باید در جامعه و ادارات نهادینه شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ مهدی صادق احمدی صبح چهارشنبه در همایش عفاف و حجاب در بیرجند بیان کرد: اولین خط مقدم جنگ نرم ما خانواده است و مدیر خانواده زنان هستند بنابراین اگر زنان نتوانند  کاری انجام دهند از دست مردان کاری بر نمی آید.

وی با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب در یک جامعه نماد دینداری و شخصیت محوری یک جامعه است اظهار داشت: بنابراین ما باید کمک کنیم این فرهنگ در جامعه حفظ شود.

مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: باید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و ادارات نهادینه شود.

صادق احمدی تصریح کرد: اگر می خواهیم کسی به مدیر خانواده(زن) تعرض نکند صلاح آن امر به معروف و نهی از منکر است و باید ای فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر  دو واجب فراموش شده است که امروزه کمتر به آن توجه می شود یادآور شد: در این راستا باید عواملی که باعث بدبینی به نظام می شود شناسایی و با آن برخورد شود.

مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت امر به معروف معروف‌ و نهی از منکر خاطرنشان کرد: اولین بعد امر به معروف و نهی از منکر این است که بعد ربوبی است.

صادق احمدی امر به معروف و نهی از منکر را عامل امتیاز جامعه اسلامی، زیر بنای و زیرساخت همه واجبات و برترین واجب عنوان کرد و گفت: امروزه اولین علت بی توجهی به این امر نقشه دشمن است.

وی اظهار داشت: دومین علت بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر این است که امر به معروف و نهی از منکر خرج دارد مانند خرج جانی، ملی و آبرویی و متأسفانه در فرهنگ ما هر واجبی که کمتر خرج دارد انجام می شود.

مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبیبا بیان اینکه مهمترین روش و شیوه امر به معروف تذکر لسانی است افزود: در برخی ادارات به این امر بی توجهی می شود همچنین این موضوع برای ما اهمیت دارد که اگر در ادارات فردی حرفی می زند که در جهت تضعیف نظام است باید با روشنگری امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

صادق احمدی تصریح کرد: امروز وظیفه ما این است که بر مسائلی که در بحث عفت و پاکدامنی نیاز است مروری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه حجاب یک حکم دینی و قرآنی است، گفت: متأسفانه امروزه به آن زیاد توجه نمی شود.

مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: امسال ما در بسیج کارمندان به دنبال این هستیم امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کنیم.

صادق احمدی بیان کرد: قانون عامرین به معروف و ناهیان از منکر چند سالی است تصویب و ابلاغ شده است اما متأسفانه هنوز به آن بی توجهی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.