اصفهان- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از پیرایش سه میدان اصلی شهر اصفهان و حذف زوائد موجود در آن، در سال جاری خبر داد.

امسال سه میدان اصلی شهراصفهان پیرایش می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر اصفهان، مهدی بقایی اجرای طرح پیرایش شهری را براساس آیین نامه پیرایش سیما و منظر شهری و تشکیل جلسات شورای سیاست گذاری، شورای راهبردی و کمیته اجرایی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان دانست و گفت: میدان های احمدآباد، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان اولین میدان ها برای اجرای پیرایش شهری برگزیده شده اند.

وی هدف از پیرایش شهری را حذف زواید بصری و ایجاد آرامش بیشتر در نماهای شهر ذکر نمود و افزود: زواید بصری مشتمل بر المان های اضافه و غیر مورد نیازی است که در جداره خارجی ساختمانها و نماهای شهری وجود دارد و موجب شده است، اغتشاشات بصری ایجاد و از کیفیت منظر شهری کاسته شود.

بقایی تصریح کرد: طرح آرام سازی و پیرایش شهر اصفهان از سال ۹۳ در سازمان زیباسازی آغاز شده و در ابتدا به آرام سازی میدان ها، چهارراه ها و تقاطع های مناطق ۱۵ گانه پرداخته شده است.

وی عملیات پیرایش را مشتمل بر اصلاح و آرام سازی کف، بدنه و خط آسمان دانست و افزود: در سال ۹۳، ۱۰ چهارراه و در سال ۹۴ نیز ۱۴ چهارراه از لحاظ تابلوها و چراغ های راهنمایی و رانندگی، تابلوهای تبلیغاتی و بنرها، جعبه های گل و آذین بندی های موقت نظیر ریسه بندی، مورد اصلاح و آرام سازی قرار گرفت.

بقایی تصریح کرد: پیرایش جداره و بدنه معابر نیز از اواخر سال ۹۴ آغاز شده که در محورهای مشخص شده در مناطق ۱۵ گانه شهر اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان تاکید کرد: در حال حاضر طرح های مطالعاتی، برداشت و طراحی روی سه میدان اصلی شهر انجام شده و نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای پیرایش شهری در ۱۵ منطقه شهر اصفهان پیش بینی شده که تقریبا در هر منطقه شهری یک محور خیابان پیرایش می شود.

بقایی بیان کرد: پیرایش محدوده میدان آزادی تا پایانه مسافربری کاوه به صورت خطی و مشترک میان مناطق سه و یک، پنج و شش، هفت و هشت انجام می شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، تسهیل و موفقیت در اجرای این طرح را در گرو مشارکت شهروندان عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح پیرایش شهری، آرامش نسبی در نمای خیابان ها ایجاد شده و معابر شهر، ظاهری واحد و یک شکل پیدا خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.