بجنورد- شهردار بجنورد گفت: شهرداری بجنورد از سال گذشته تاکنون ۱۷ میلیارد تومان از دیون خود را پرداخت کرده است که از محل بودجه و درآمد امسال شهرداری بجنورد، ۲۲ میلیارد تومان دیگر از دیون این نهاد تسویه خواهد شد.

شهرداری بجنورد ۲۲ میلیارد تومان از دیون این نهاد را تسویه خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، کیوان دژهوت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: درحالیکه کشور با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، با این وجود، شهرداری بجنورد برای اولین بار رکورد را شکست و توانست در سال گذشته ۹۲ میلیارد تومان درآمد کسب کند.

وی افزود: این درآمد حاصل شده با حداقل فروش زمین بدست آمد و ذخیره بانک املاک شهرداری بجنورد تا حد ممکن محفوظ ماند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد درآمد شهرداری از محل عوارض تامین می شود گفت: همچنین ۶۵ میلیارد ریال نیز از محل اعتباراتی دولتی تصویب شده بود که ۴۰میلیارد ریال تاکنون جذب شده است و مابقی نیز جذب می شود.

شهردار بجنورد گفت: در سال ۹۵، ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخش های زیر سازی از جمله آسفالت سطح شهر هزینه شده که بیشترین تمرکز نیز با هدف توازن در حواشی شهر بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: ۷.۵ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری بجنورد از ادارات در قالب اسناد خزانه تایید شد که طی چند روز آینده این اسناد تحویل شهرداری می شود تا صرف پرداخت دیون شود.

وی درباره تسویه بدهی های تامین اجتماعی نیز اظهار کرد: طی دوره مدیریتم در این نهاد بابت تسویه بدهی به تامین اجتماعی در هر ماه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به تامین اجتماعی پرداخت شده است و برای تسویه شش میلیارد تومان جریمه تامین اجتماعی نیز اطلاع داده شده که مشمول بخشودگی شده است.

وی تصریح کرد: همانطور که با پذیرش این مسئولیت به شورای شهر بجنورد قول داده بودم که بدهی روی بدهی مدیریت پیشین شهرداری بجنورد نگذارم، به قول خود عمل کردم و تفریق بودجه این موضوع را ثابت خواهد کرد.

دخل و خرج با هم نمی خواند

وی در ادامه افزود: دخل و خرج شهرداری با هم نمی خواند و به مشارکت بیشتر مردم نیاز است.

دژهوت با بیان اینکه شهرداری هر ساله در این حوزه دچار مشکل است گفت: در قانون خدمات شهری آورده شده است که مردم باید هزینه های شهرداری را تامین کنند اما ضمانت اجرایی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

وی اشاره ای به معوقه کارگران شهرداری به خصوص در حوزه فضای سبز، اتوبوسرانی و پسماند نیز کرد و افزود: در پایان سال ۹۵ تمامی حقوق آنان پرداخت شد در سال ۹۶ نیز حقوق فروردین واریز شده است و هم اکنون در مرحله پرداخت حقوق اردیبهشت ماه هستیم.

شهردار بجنورد اشاره کرد: متاسفانه برخی ها سعی می کنند این فضا را ناآرام کنند و به آن دامن بزنند و مسایل حاشیه ای را مطرح کنند اما هم اکنون پیگیر وضعیت حقوقی این کارگران هستیم.

وی به زلزله ۲۳ اردیبهشت امسال با قدرت ۵.۷ ریشتری در خراسان شمالی رخ داد که مرکز کانونی آن در شهر پیش قلعه حدفاصل۲ شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی شهری دچار آسیب شد، هم اکنون این واحد های مسکونی پروانه رایگان دریافت می کنند .

دژهوت یکی از اقدامات مهم شهرداری در سال گذشته را بازگشایی خیابان ها و معابر دانست و افزود: تنها در منطقه دو شهرداری ۴۰ مورد بازگشایی داشته ایم که گره های ترافیکی بسیاری گشوده شده است و برخی از خیابان های اصلی که در بن بست قرار گرفته بودند بازگشایی شدند و این امر نیز ترافیک را روان تر کرده است.

وی گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار درعمرانی در این مدت هزینه شده است که با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی اقدامی خوبی بوده است

دژهوت در بخشی دیگر از سخن خود از اتصال انتهای خیابان قیام جنوبی به دانشگاه دولتی بجنورد خبر داد و گفت: این اتصال سرانجام با بازگشایی معبر انتهای خیابان قیام جنوبی میسر شد.

احداث پارک جهان پهلوان تختی

وی همچنین از احداث پارک جهان پهلوان تختی در مقابل استادیوم تختی در مساحت هفت هزار متر مربع از هفته آینده خبر داد.

وی در ادامه به ساماندهی ورودی شرقی شهر بجنورد در بلوار امام رضا ( ع ) و ورودی جنوب شهر در خط بجنورد به اسفراین در آینده نزدیک نیز اشاره کرد.

شهردار بجنورد افزود: به زودی انتهای مسیر بلوار جانبازان به روستای خداقلی نیز متصل خواهد شد.

وی همچنین از اصلاح و آسفالت مسیر شهرک فرهنگیان نیز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مجری این پروژه اداره کل بنیاد مسکن استان است.

۹۰۰ تیر برق جابجا شدند

وی درباره جابجایی تیرهای چراغ برق از وسط کوچه ها در تعامل با شرکت برق استان نیز اظهار کرد: طی تعامل با شرکت برق استان از سال گذشته تاکنون ۹۰۰ تیر چراغ برق از وسط کوچه ها جابجا شدند و کابل های قدیمی به کابل های خودنگهدار تغییر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.