خرم آباد- مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از منتفی شدن جاده کشی به طرف دریاچه گهر خبر داد.

جاده کشی در منطقه اشترانکوه به طرف دریاچه گهر منتفی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در نشست با فرماندار دورود و نمایندگان تشکل‎های زیست محیطی این شهرستان اظهار داشت: ملاک ما برای حفاظت کامل از منطقه طرح مدیریت اشترانکوه مصوب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان است و بر اساس همین طرح هرگونه جاده کشی در این منطقه به‌طرف دریاچه گهر کاملاً منتفی است.

وی با اشاره به اینکه مسئله محیط زیست یک موضوع جهانی است، اظهار کرد: هرگونه تغییرات اعم از مثبت و یا منفی در محیط زیست تأثیر مستقیم در زندگی جوامع بشری دارد.

فتحی بیرانوند به روند تخریب و زوال جنگل‎های زاگرس اشاره کرد و افزود: وضعیت جنگل‎های زاگرس نمونه‎ای از تغییرات محیط زیستی بوده که زندگی زاگرس نشینان را با مخاطره مواجهه کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: صیانت از این نعمت خدادادی با امکانات محدود سازمان به طور ۱۰۰ درصد امکان‌پذیر نیست و تلاش همه دوست داران محیط‌زیست بالأخص انجمن‎های مردم نهادی که در این عرصه فعالیت می‎کنند را می‎طلبد.

وی ضمن تشکر از همه تشکل‎های مردم‌نهاد به خاطر همراهی و همکاری با اداره محیط زیست در امر حفاظت و صیانت از این موهبت الهی آمادگی خود را جهت حضور مستمر در این نشست‎ها اعلام کرد.

شایان ذکر در آغاز این نشست، « ماشاالله نعمتی» فرماندار و نمایندگان تشکل‌های زیست‌محیطی با بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخته و موجود آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست در امر حفاظت بهتر و موثرتر از محیط زیست بالأخص در منطقه حفاظت شده اشترانکوه اعلام نمودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.