نشست تحلیل تکنیک های کمپین های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با حضور نمایندگان ستاد روحانی، رئیسی و قالیباف روز سه شنبه برگزار می شود.

نشست تحلیل تکنیکهای کمپین های انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین،  نشست تحلیل تکنیک های کمپین های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با حضور و سخنرانی نمایندگان سه کاندیدای مطرح انتخابات ۲۹ اردیبهشت، آقایان روحانی، رئیسی و قالیباف روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار و عملکرد، راهبرد و تکنیک های کمپین های انتخاباتی کاندیداها در آن بررسی می شود.

در این نشست جهانبخش خانجانی مدیر ستاد خبری حسن روحانی، حسین قربان‌زاده مدیر مسئول روزنامه همشهری و از دست اندرکاران کمپین محمدباقر قالیباف و یکی از اعضای ارشد کمپین سید ابراهیم رئیسی شرکت و به عنوان گروهی از کارگردانان انتخابات پرشور و تلاطم انتخابات ۲۹ اردیبهشت، پشت صحنه رخدادهای انتخاباتی و روش های به کار رفته در کمپین خود را شرح می دهند و فراز و فرود کمپین های انتخاباتی سه کاندیدای جریان ساز انتخابات اخیر، مورد کند و کاو قرار خواهد گرفت.

در پیش درآمد این نشست آمده است:

امروزه انتخابات به یک کارزار کاملا حرفه‌ای تبدیل شده است. در این کارزار، داشتن سرمایه مادی، اجتماعی و انسانی ضرورتا به موفقیت منجر نمی‌شود؛ بلکه حرفه ای عمل کردن در مدیریت انتخابات و برنامه ریزی هدفمند و موثر، از دیگر عوامل ضامن پیروزی است. احزاب، گروه ها و افرادی که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شرکت کردند و احزاب و افرادی که می خواستند پیروزی قبلی خودشان را حفظ کنند و آن را توسعه دهند، همگی به نگاهی چند لایه به انتخابات  به مثابه امر کاملا پیشرفته و تخصصی نگاه کردند و کمیپن های متفاوت اجتماعی و سیاسی را حتی از ماه های قبل از انتخابات تدوین کردند.

در این انتخابات، با توجه به شبکه ای شدن جامعه ایران و تحولات زیرساختی از نظر اطلاع رسانی، نگاه تخصصی و حرفه ای به انتخابات، مستلزم تعریف گام به گام شروع حرکت تا رسیدن نقطه مطلوب و همچنین استفاده از  رویکردهای تخصصی و  بهره گیری از نیروهایی حرفه‌ای و به کارگیری فناوری های انتخاباتی و در یک کلام بهره گیری از کمپین های انتخاباتی تبلیغاتی بود که محمدباقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی و حسن روحانی، هر یک به نحوی سعی کردند با شکل دهی کمپین های تاثیرگذارتر و بهره گیری از نقاط قوت خود، پیروز انتخابات شوند.

با این مقدمه در نشست «تحلیل عملکرد و تکنیک های کمپین های انتخابات ریاست جمهوری»:

در مرحله اول پیام های کمپین ها ملهم از بافت اجتماعی و ساختارهای سیاسی کشور، مورد تدقیق قرار می گیرند.  

در مرحله دوم نیز پیام کمیپن ها، و دلیل گزینش این پیام و شیوه تکثیر آن در رسانه ها و نوع هدف گذاری مخاطبان سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و حسن روحانی در انتخابات تبیین خواهند شد.

در مرحله سوم فراز و فرود کمپین ها و انعطاف و تغییر جهت دهی های مقطعی و تاثیرپذیری آن ها در طول فضای انتخابات به ویژه در سه هفته منتهی به انتخابات تحلیل می شوند.

در آخرین گام نیز مناظره های انتخاباتی و الگوها و استراتژی های به کار رفته در مناظرات، به عنوان بخش اعظم انتقال پیام کاندیداها در طول فضای انتخابات بررسی خواهند شد.

گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم، این نشست را در راستای شفافیت بیشتر و هرچه علمی و اخلاقی تر شدن فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده و حضور کلیه علاقمندان، به ویژه فرهیختگان و نخبگان را در این نشست گرامی می دارد.

گفتنی است این نشست از سوی گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نشانی خیابان ولی عصر،  نرسیده به میدان ولی عصر، خ دمشق، پلاک ۹، برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.