خرم آباد- معاون محیط زیست استان لرستان گفت: فاز ۳ کارخانه سیمان دورود به‌دلیل مشکلات زیست محیطی به مدت ۴۰ روز تعطیل شده است.

فاز ۳ کارخانه سیمان دورود تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، الهام برنا در رابطه با تعطیلی فاز سه کارخانه سیمان دورود اظهارداشت: کارخانه سیمان دورود سه فاز دارد که فاز نخست آن به‌دلیل نوع سیمان مشتری خاصی ندارد تعطیل است و علت تعطیلی آن بحث زیست‌محیطی نیست. فاز دوم کارخانه سیمان دورود که روزانه دو هزار تن ظرفیت تولید دارد هم‌اکنون فعال بوده و از نظر زیست‌محیطی استاندارد است و مشکلی ندارد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان لرستان عنوان کرد: فاز سه این کارخانه به دلیل شوک‌هایی که به آن وارد می‌شد رصد و پایش شد که پس از پایش مشخص شد مقدار خروجی ذرات در حد استاندارد نیست در این رابطه اخطاریه زیست محیطی صادر و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: مسئولان کارخانه برای رفع مشکل آلودگی فاز سوم این کارخانه تعهد داده‌اند، هم‌اکنون نیز در مهلت رفع آلودگی است که در این زمینه ۴۰ روز فاز سوم را تعطیل کرده و می‌خواهد تعمیرات اساسی و فرایندکنترل آلاینده‌ها را تصحیح کند.

برنا تصریح کرد: در بازدیدی که از این کارخانه داشتیم هم اکنون کار در حال انجام است به نحوی که تعمیرات اساسی و تمام آن اقداماتی که لازم است که کارایی این سیستم کاهنده ذرات را افزایش دهد در حال انجام است.

وی گفت: فاز سوم کارخانه سیمان دورود از ۱۰ تیر ماه به مدت ۴۰ روز تعطیل است و برآورد کردند که مشکلات آن ظرف مدت ۴۰ روز برطرف می‌شود؛ بعد از اتمام کار عملکرد آن مجدد پایش می‌شود اگر در حد استانداردهای زیست محیطی بود فعالیت خود را شروع می‌کند در غیر این صورت تا رفع کامل آلودگی برخورد لازم انجام می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان لرستان ظرفیت تولید فاز سوم کارخانه سیمان دورود را دو هزار و ۵۰۰ تن در روز دانست و اظهارداشت: فاز سه کارخانه سیمان دورود دارای الکتروفیلتر است و از آنجا که وقتی غبار وارد الکترو فیلتر می‌شود دمای بسیار بالایی دارد شوک برقی ایجاد می‌شود که به دلیل عدم توان سیستم، دستگاه دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: قبل از ورود الکترو فیلتر دو تا سیستم خنک کننده به کار گذاشته شده تا بتوانند کارایی سیتسم الکترو فیلتر را افزایش دهند اما چون این سیستم‌ها به مرور زمان مقداری نشتی پیدا کرده‌اند کارایی آنها کاهش یافته است.

آسیاب اصلی سیمان نیز مقداری نیاز به نشتی داشت که این اقدامات انجام شده است تا به طور کامل هیچ خروجی نداشته باشد و سیستم خنک کننده را به نحوی ارتقا یابد که کارایی سیستم الکترو فیلتر به نحو احسن شود.

منیع:  تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.