مشهد- از سوی معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی ویژه برنامه‎های سالروز شهادت امام صادق(ع) تشریح شد.

حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام صادق(ع) به سوگ می نشیند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حرم مطهر ثامن الحجج(ع) در ایام شهادت امام صادق(ع) به سوگ خواهد نشست، اظهار کرد: مراسم شب شهادت ششمین امام شیعیان، چهارشنبه ۲۸ تیرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله در صحن جامع رضوی آغاز شده و در ادامه آیت الله حسینی بوشهری به ایراد سخنرانی می‌پردازند و در پایان نیز میثم مطیعی و دیگر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و روضهخوانی می پردازند.

وی تعظیم شعائر اسلامی را یکی از مهمترین برنامههای آستان قدس رضوی معرفی و اعلام کرد: مراسم روز شهادت امام صادق(ع) طی دو بخش در رواق امام خمینی(ره) برگزار میشود.

حسینی افزود: بخش اول مراسم روز شهادت امام صادق(ع) ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه با قرائت قرآن، زیارت امین الله و بیان احکام آغاز می شود و در ادامه این مراسم با شکوه آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس به ایراد سخنرانی می پردازد.

وی تصریح کرد: بخش دوم مراسم شهادت این امام عظیم الشأن، با اقامه نماز جماعت توسط حضرت آیت الله جعفر سبحانی آغاز میشود و پس از مداحی و روضه‌خوانی توسط امیر عارف، این مرجع عالیقدر به سخنرانی می پردازد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در دیگر اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در قالب سخنرانی، حلقه معرفت، مداحی و روضه‌خوانی مراسم شهادت امام صادق(ع) ویژه عموم زائران و مجاوران برگزار میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.