بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: موضوع استاندارد در جامعه ما حساسیت بالایی دارد لذا اهمیت استاندارد سازی و نقش و جایگاه آن در جامعه باید به طورمستمر مورد توجه قرار گیرد.

اهمیت استاندارد سازی باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمد حسین علی نیا در کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان اظهار داشت: اهمیت استاندارد سازی بدین جهت حائز اهمیت است که باید تمام کالاها در تمامی حوزه ها به صورت استاندارد عرضه شود و در این مسیر تمام کالاهایی که مردم دریافت می کنند باید مشمول استانداردها قرار گرفته و از سوی دیگر اداره استاندارد نیز باید با بازرسی های دوره ای خود به این مهم دقت و جدیت بیشتری نشان دهند.

وی تصریح کرد: استاندارد از نقش و اهمیت ویژه ای در زندگی روزمره مردم برخوردار است و فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه می تواند آگاهی مردم را نسبت به این مقوله افزایش داده و در نهایت با تبدیل این آگاهی به مطالبه ی عمومی منجر به ارتقا کیفیت کالا و خدمات در جامعه شود.

علی نیا تاکید کرد:باید فعالیت ها و اقدامات اداره کل استاندارد برای مردم تبیین شود چون تعامل بین اداره کل استاندارد و دستگاه های اجرایی زمینه ساز تحقق و تبلور هر چه بیشتر و موثر تر استاندارد در جامعه خواهد شد .

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت های استاندارد گسترده است، گفت:ترویج فرهنگ استاندارد را در استان با جدیت پیگیری می کنیم چون بحث کیفیت و استاندارد سازی برای ما بسیار مهم است بنابراین امیدواریم مدیران دستگاه های اجرایی نیز توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

فهیمه مهمان نواز در ارتباط با نحوه اقدام قانونی جایگاه های سی ان جی ناایمن و فاقد تاییدیه استاندارد گفت:۲۸ جایگاه سی ان جی فعال در سطح استان وجود دارد که از سال ۹۱ مشمول قوانین و مقررات استانداردهای ملی اجباری شد که از این تعداد ۲۱ جایگاه دارای تاییدیه آیتم های بحرانی هستند.

وی ادامه داد: نهایت تلاش خود را کرده ایم که همکاری های لازم را قبل ازهرگونه اقدام با جایگاه های سی ان جی یا آسانسورهای فاقد استاندارد داشته باشیم.

گفتنی است در ادامه این نشست موضوعات بازرسی آسانسورهای عمومی و دولتی، بازرسی تجهیزات زمین های بازی، اجرای استاندارد معاینه فنی موتور خانه های دستگاه های دولتی  مورد بررسی قرار گرفت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.