اصفهان- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان شناسائی و رسیدگی به آسیب هائی که به مسئله اجتماعی تبدیل شدند را در اولویت اصلی این معاونت عنوان کرد.

رسیدگی به آسیب های اجتماعی اولویت فعالیت های پلیس اصفهان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ جهانگیر کریمی در کارگاه آموزشی معاونان، مدیران و رابطین اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان های استان اصفهان گفت: هدف اصلی معاونت اجتماعی اجرای برنامه های پیشگیری و فرهنگی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی با اشاره به وظایف اداره برآورد اجتماعی این معاونت اظهار داشت: در این اداره سه موضوع جرایم، آسیب های اجتماعی و مسائل اجتماعی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در خصوص آنها نشست های علمی با اساتید دانشگاه ها برگزار می شود.

این مقام انتظامی در خصوص تعریف آسیب اجتماعی گفت: آسیب شناسان و جامعه شناسان از آسیب اجتماعی به عنوان نوعی کجرفتاری یاد کرده اند و در واقع می توان گفت هرجائی که نسبت به قانون، هنجار و عرف پذیرفته شده یک جامعه انحراف رخ دهد آن را می توان به عنوان یک آسیب اجتماعی دانست.

وی افزود: به طور مثال خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی و ایجاد خانه های فساد یک جرم است چون قانون برای آن مجازات تعیین کرده اما مصرف مواد مواد مخدر، الکلیسم و بد پوششی یک نوع آسیب اجتماعی هستند و بایستی با کارهای فرهنگی و اجتماعی از رواج آنها پیشگیری کرد.

سرهنگ کریمی در ادامه با بیان اینکه مسئله اجتماعی از آسیب اجتماعی مهمتر است، اولویت اصلی معاونت اجتماعی پلیس استان را شناسائی مسائل اجتماعی و رسیدگی به موقع در مورد آنها عنوان کرد و گفت: هرگاه یک آسیب اجتماعی به جائی برسد که حرف مشترک عموم جامعه از عوام و خواص گرفته تا رسانه های گروهی شود و همه به این نتیجه برسند که باید با این پدیده مقابله کرد می توان گفت دیگر آن آسیب به مسئله اجتماعی تبدیل شده و باید برای آن هرچه سریعتر فکری اساسی کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: تلاش ما این است که آسیب های اجتماعی به مسائل اجتماعی تبدیل نشوند و در این زمینه طرح بزرگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در سال جاری اجرا کردیم و در این طرح برای ۲۸ آسیب شناسائی شده بسته های فرهنگی و آموزشی تهیه شده است.

این مقام مسئول، طراحی هفت سیر نمایشگاهی، یک پک سی دی حاوی ۲۰۰ فیلم آموزشی، اجرای مسابقات انتظامی اجتماعی همراه با هدایای نفیس برای برندگان را از اقدامات صورت گرفته در طرح مذکور عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ هزار بروشور آموزشی در موضوعات مختلف آسیب های اجتماعی چاپ و جهت توزیع بین مردم در اختیار تمام کلانتری هاو پاسگاه ها و رابطین اجتماعی شهرستان ها قرار گرفته است.

سرهنگ کریمی، آموزش همگانی و آگاه سازی عمومی را بهترین روش برای مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این زمینه گروه های هدف شامل اصناف، دانش آموزان، دانشجویان، جامعه کارگری، نمازگزاران مساجد و ... شناسائی و مربیان آموزشی پلیس در جمع آنان حاضر شده و به ارائه سخنرانی می پردازند.

معاون اجتماعی با اشاره به نقش ویژه رسانه ها در حساس کردن جامعه نسبت به آسیب های اجتماعی با تقدیر از همکاری و همراهی خبرنگاران، عکاسان و اصحاب قلم و رسانه استان گفت: امروز رسانه ها زبان گویا و چشم بینای پلیس در جامعه هستند و به بهترین شکل می توانند پیام ها و هشدارهای انتظامی را به اطلاع مخاطبان ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.