خرم آباد- مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: براساس آمار غربالگری اختلالات اضطرابی در کودکان زیاد است و وضعیت به مرز هشدار رسیده است که ممکن است بعدها به مشکلی غیرقابل حل مبدل شود

اختلالات اظطرابی در کودکان به مرز هشدار رسیده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسدالله حیدری صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که کار بهزیستی تنها محدود به معلولین نیست، گفت: ۱۵ هزار کودک پیش دبستانی از محتوا و صدور پروانه تا سالمندی به عهده ماست.

حیدری خاطر نشان کرد: اگر چه تعداد معلولین در لرستان کم نیست، اما نباید این ذهنیت وجود داشته باشد که ما تنها متولی معلولین هستیم.

حیدری افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای توسعه یافته داشته باشیم بایستی کودکان سالمی را تربیت کنیم.

وی ادامه داد: بهزیستی به عنوان نهاد متولی سلامت اجتماعی از قبل تولد تا کهنسالی را جامعه هدف خود می‌داند مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: براساس آمار غربالگری، اختلالات اضطرابی در کودکان زیاد است و وضعیت به مرز هشدار رسیده است که بعدا تبدیل به مشکلاتی لاینحل می‌شوند.

وی اضافه کرد: با حداقل امکانات، بیش‌ترین خدمات با حفظ روحیه مددکاری را به جاجعه هدف ارائه می‌دهیم.

حیدری با اشاره به این‌که جامعه لرستان جامعه‌ای در حال گذار بوده که نه سنتی‌ست و نه مدرن، بیان داشت: از این رو جامعه با چالش‌های اجتماعی مواجه است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که بخش عمده آسیب‌های اجتماعی ناشی از ناآگاهی‌ست، تاکید کرد: اصحاب رسانه باید در آگاهی بخشی به جامعه ما را یاری رسانند.

وی ادامه داد: با وجود انقلاب تبلتی روابط در خانواده‌ها منجمد شده و فرزندان دچار اختلالات رفتاری می‌شوند.

حیدری با بیان ابن‌که طلاق سفید و طلاق عاطفی از مشکلات جدی جامعه‌ست و خانواده بر این اساس ناکارآمدی خود را از دست داده است، گفت: میانگین امید به زندگی در لرستان برای آقایان ۷۲ و برای زنان ۷۳ سال است.

وی یادآور شد: بروجرد پیرترین و کوهدشت جوان‌ترین شهرستان‌های استان هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: اصحاب رسانه می‌توانند با تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ ملی به تقویت بنیان خانواده کمک کنند.

حیدری با اعلام این‌که بخش عمده معلولیت‌ها ناشی از عدم آگاهی‌ست، گفت: تمامی خدمات سازمان در کلیه حوزه‌ها برای افراد بی بضاعت رایگان است.

وی با توجه به این‌که منابع ما محدود است مردم باید به کمک ما بیایند، اگر می‌خواهیم یک جامعه خوب داشته باشیم باید نهاد سازی اجتماعی صورت گیرد و فعالیت‌ها اجتماع محور شوند.

حیدری اظهار کرد: در لرستان بیش از ۶۰۰ موسسه، مراکز مشاوره‌ای و کلینیک داریم و تمام فعالیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و ما فقط نظارت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان هم‌چنین به ساخت مسکن مددجویی اشاره کرد و افزود: در راستای ساخت و واگذاری مسکن مددجویی ۳۷۰۰ واحد مسکن تحویل، ۱۶۰۰ واحد در دست ساخت بوده و در همایش سه روزه اخیر در لرستان ۱۰۰ واحد دیگر با حضور وزیر محترم کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی به مددجویان واگذار شد.

وی با اعلام این‌که در بحث طلاق استان هفدهم کشور هستیم، بیان کرد: پیشگری از آسیب‌های اجتماعی و هشدار به خانواده‌ها از وجود وسایل الکترونیک و فضای مجازی موجب برقراری روابط عاطفی اعضای خانواده با هم می‌شود.

حیدری با تاکید بر کنترل عالمانه رفتار فرزندان و توجه به دوران کودکی از طرف خانواده‌ها، گفت: در لرستان ۶۰۰ نفر کودک کار وجود دارد، قبلا سه مرکز و اخیرا هم یک مرکز در کوهدشت با کمک بخش خصوصی برای ساماندهی کودکان کار راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح نمود: به جای تولید ویلچر با اقدامات پیشگیرانه از تولد کودکان معلول جلوگیری کنیم، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌ها تمام امکانات خود را بسیج کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.