هجدهمین میزگرد تخصصی " فلسطین و افق آینده" روز سه شنبه ۲۷ تیر در کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین- ریاست جمهوری  برگزار گردید.

گسترش روابط با کشورهای دنیا و قاره آفریقا از سوی اسرائیل تفویضی از هرم نظام نوین جهانی است

به گزارش قدس آنلاین،  هجدهمین میزگرد تخصصی " فلسطین و افق آینده" روز سه شنبه ۲۷ تیر در کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین- ریاست جمهوری  برگزار گردید.

در این میزگرد که به ریاست  دکتر صادق رمضانی گل افزانی دبیر کمیته و رئیس مرکز مطالعات فلسطین  و با حضور جمعی از متخصصان حوزه فلسطین برگزار شد، آقایان دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران و دکتر برهانی از اساتید دانشگاه به سخنرانی پرداختند.

نماینده جنبش حماس در ایران در باره حادثه اخیر مسجدالاقصی، گسترش روابط رژیم صهیونیستی در دنیا و مصوبه یونسکو سخن گفتند.

دکتر قدومی گفتند: برنامه نظام نوین جهانی در منطقه اکنون بر اساس رویکرد رویارویی چیده شده، نه همزیستی؛ که نتیجه آن کشتار بیشتر، فساد بیشتر و عدم ثبات بیشتر است. شاهد هستیم در این پروژه فرماندهی به دست رژیم صهیونیستی سپرده شده است که در حال یکه تازی در منطقه است. می بینیم رژیم اشغالگر در این موقعیت فرصت را غنیمت شمرده و در حال گسترش روابط با دنیا چون کشورهای آفریقایی، دنیای عرب و دیگر کشورهای منطقه چون هند است.

قدومی ادامه داد: شاهد تجارت سیاه رژیم صهیونیستی در آفریقا و سایر کشورها هستیم. آنها سلاح های خود را به کشورهای فقیر می فروشند، همچنین می بینیم که شرایط را برای بازدید مقام‌های آنها از کشورهای آفریقایی فراهم می‌کنند. دولت پیشین آمریکا در صدد نفوذ و حضور خود در کشورهای آفریقایی بود ولی موفق نشد اما دولت ترامپ تلاش دارد از طریق رژیم صهیونیستی به این آرزو برسد.

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: کشوری مثل هند که رهبری مثل گاندی داشت و حتی در زمان تسلط انگلیس حق فلسطین را به رسمیت شناخت و خودش در عر صه تکنولوژی سرآمد است امروز بزرگترین کشور واردکننده سلاح از اسرائیل شده است. این تاکیدی بر فساد آمریکا است که می‌خواهد از طریق اسرائیل به اهداف خود دست یابد.

قدومی در بخش دیگری از میزگرد گفت: شهادت سه جوان فلسطینی در جریان اخیر مسجدالاقصی موید استمرار انتفاضه قدس می باشد که از سه سال گذشته تا کنون ادامه دارد.

ایشان ادامه دادند: امروز دیگر مسئله فقط برگزاری نماز جماعت در مسجدالاقصی نیست.   شاید این سوال مطرح شود که آیا  گیت هایی که در آنجا گذاشته شده است مانع از برگزاری نماز است؟ خیر. این رژیم با تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی خلاف مقررات بین المللی عمل کرد. او غیر از قدس می خواهد مسجدالاقصی را هم در اختیار خود بگیرد. چند روز گذشته نیروهای صهیونیستی به جای ماموران حفاظت مسجدالاقصی که اردنی بودند جایگزین شدند. سیاست گام به گام در رابطه با قدس تا امروز ادامه داشته و متاسفانه هیچ اهرم فشاری بر اسرائیل وجود ندارد که از تصمیم خود صرف نظر کند. هیچ موضع گیری رسمی بازدارنده ای  هم وجود ندارد.

نماینده جنبش حماس خاطرنشان کرد: از مسئولان عرب و بین‌المللی می خواهیم موضع خود را  در قبال تحولات اعلامی از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کنند. وی افزود:  امروز شاهد تحولات وحشتناکی در منطقه هستیم. ما از دولت‌ها انتظار موضع گیری داریم و می خواهیم لااقل همگام مردم خود گام بردارند.

نماینده جنبش حماس در ایران تاکید کرد: رییس جمهور آمریکا در سفر به منطقه و فلسطین اشغالی در باره قبله گاه مسلمانان دست به تقسیم بندی زده و می گوید چه گروههایی تروریست هستند و چه گروههای تروریست نیستند. ماه پیش هم یونسکو شهر قدس را شهر اشغال شده نامید و نماینده اسرائیل آن مصوبه را مچاله کرد و هیچ کس واکنشی نشان نداد.

وی ادامه داد: زمانی که شهر الخلیل را میراث جهانی معرفی کردند و نماینده اسرائیل آن را نپذیرفت نماینده کوبا دست به اعتراض زد. در این جلسه نماینده اسرائیل از حاضرین خواست به احترام قربانیان هولوکاست یک دقیقه بایستند و غیر از نماینده کوبا همه ایستادند. بعد نماینده  کوبا هم درخواست کرد که به احترام شهدای فلسطینی هم بایستند.
 
قدومی تاکید کرد تا امروز تشکل ها و سازمان هایی نداشتیم که  وحدت رویه داشته باشند و بتوانند در این گونه موارد اعتراض کنند. هرچند از سوی سازمان های مردم نهاد شاهد توفیقاتی بوده ایم.

وی افزود: ما به عنوان آزادی و عدالت مسیر دیپلماتیک و مانورهای سیاسی را پیش رو داریم. قوانین موجود که به نفع مردم فلسطین است یا اجرایی نمی شود یا آمریکا مانع از تحقق آنها می شود. راه دوم که پیش رو داریم اعتراض است. ما مسیر مقاومت و دستاوردهای آن را دنبال می کنیم. از کلیه سازمان های بین المللی که از حقوق حقه مردم فلسطین دفاع کردند سپاسگزاریم و از همه کشورها   می خواهیم  که همچنان حامی مردم فلسطین باشند .ما مسیر مقاومت را ادامه می دهیم و بر اسرائیل فشار می آوریم تا سرزمین فلسطین را آزاد کنیم.

دکتر برهانی از اساتید دانشگاه در سخنانی گفتند: در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس ما شاهد پیروزیها و موفقیتهای زیادی بوده ایم. لازم است علاوه بر آنها به نقاط منفی و معایب نیز بنگریم تا در جهت اصلاح آنها پیش رویم. ایشان محور سخنان خود را رویارویی در موضوعات مختلف چون نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تبلیغاتی، روانی و غیره قرار دادند و به تشرح آن پرداختند.

  برهانی در این میزگرد ادامه داد: حماس و حزب الله را تروریستی اعلام می کنند، درحالی که اسرائیل با کشورهای قدرتمند جهان در حال گسترش صادرات و تبادلات اقتصادی است گفت:  اسرائیل در حال گسترش روابط خود با جهان است و نقطه عطف آن سفر نخست وزیر هند به اسرائیل است.   ۱۰ سال پیش هیچ کس فکر آن را هم  نمی کرد که کشوری مثل هند که گاندی را به چشم دیده بود روزی با اسرائیل قرار دادهای کلان سلاح امضا کند.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی و عربی امروز به دلیل درگیری در مسائل منطقه  و جریان جنگهای تکفیری هزینه کمتری برای کمک به فلسطین صرف می کنند و درنتیجه فشار کمتری به اسرائیل وارد می شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: از یک سو صهیونیست ستیزی را نمونه ای از یهودی ستیزی می دانند از سوی دیگر به اسلام هراسی در جهان دامن می زنند.

دکتر صادق رمضانی گل افزانی رئیس مرکز مطالعات فلسطین در میزگرد با ابراز تسلیت شهادت سه جوان فلسطینی در حادثه مسجدالاقصی و رفتار شنیع نظامیان  این رژیم،   به سخنان اخیر رئیس جمهور در رابطه با تخریب زیست محیطی خاورمیانه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کردند و گفتند: دولت غاصب صهیونیستی  به لحاظ زیست محیطی اقدامات مخرب و تاثیرات متعددی بر محیط زیست سرزمین های اشغالی و خاورمیانه گذاشته است. امروز منابع آبی و زیر زمینی در اثر فعالیتهای اقتصادی و نظامی آمریکا و اسراییل و نیز جنگهای  منطقه ای در خاورمیانه سبب آلودگی شدید زیست محیطی، تشدید فرسایش عناصر و خشکسالی شده و سلامت و بقای جوامع خاورمیانه را با خطر جدی مواجه ساخته است. تهدیدات بر علیه امنیت ملی کشورها چه در مقیاس منطقه ای و چه بین المللی سرچشمه های متعددی دارد که از آن به منابع شکل گیری تهدید یاد می شود که با تهدید امنیت ملی و تخریب زیست به واسطه رفتار انسان از جمله جنگ است.

ایشان افزودند: بحران آب و نقش رژیم صهیونیستی در ساخت سدهای جدید برای ایجاد موج بحران آب در منطقه بسیار قابل توجه و پی گیری است و انشالله در آینده طی نشستهایی به بررسی علمی آنها خواهیم پرداخت. وی افزود: البته خود این رژیم منحوس به دلیل اشغال منطقه اشغالی از کمبود آب رنج نمی برد.

دبیر کمیته فلسطین در نهاد ریاست جمهوری تنها راه حل بحران منطقه را ادامه مقاومت تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی عنوان کردند و این اصل را از منویات امام خمینی"ره" و مقام معظم رهبری "دام ظله العالی" و همه مقامات عالیرتبه کشور و ملت انقلابی و مسلمان ایران دانستند.

در ادامه این میز گرد حاضرین سئوالهای خود را مطرح کردند که از سوی کارشناسان پاسخ گفته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.