خرم آباد- مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: جامعه هدف، معلولین، فقرا، محرومین و... صاحبان اصلی انقلابند و بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی، مسئولیت ازبدو تولدتاکهنسالی افراد این جامعه را برعهده دارد.

جامعه هدف، صاحبان اصلی انقلاب هستند

دکتراسدا...حیدری در گفتگو با قدس آنلاین اظهارداشت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه نیز سازمان بهزیستی به عنوان متولی، مسئولیت کنترل آسیب های اجتماعی را برعهده دارد.

 وی از رسانه ها تقاصا کرد درآگاهی بخشی جانعه هدف از آسیب های اجتماعی وکنترل آنها بهزیستی را یاری دهند.

 حیدری از رسانه ها به عنوان فرصت مغتنم امروز جامعه هدف درتشخیص خوبی ها از بدی ها یادکردو افزود: رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی می توانند در تعمیق دینی وباورهای فرهنگی بهزیستی را کمک کنند.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه انسان امروز به خاطر دراختیارداشتن وسایل مدرن و تکنولوژی پیشرفته از اجتماع خانواده دور شده وبه انسان بدون ذهن شهرت یافته است تاکیدکرد: جامعه امروز لرستان، جامعه ای در حال گذار است که با چالش ها وآسیب های اجتماعی زیادی روبرو است، که اگر برای کنترل آنها برنامه نداشته باشیم جامعه هدف آسیب جدی خواهد دید.

حیدری با گفتن البته لرستان از استان های خوب کشور است که پایه های آن براساس باورهای دینی وفرهنگ بومی مستحکم گردیده است اظهارکرد: به اعتقاد مدیران ارشد سازمان بهزیستی ، هرجا مردم حضوری چشمگیر وپررنگ داشته باشند درصد موفقیت افزایش می یابد، حضور مردم درکنترل آسیب های اجتماعی درجامعه هدف ازبرکت همین حضور پررنگ نشات می گیرد.

وی باتاکید چند باره که بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی تعمیق وترویج باورهای دینی وفرهنگی است، ازدوقطبی شدن جامعه به دوقشر ثروتمندوفقیر ابرازنگرانی کرد ویادآورشد: درجامعه ای که اکثریت آن فقیر واقلیت آن پولدار باشند وبین این دوقشر هر روز فاصله ایجاد شود بایدمنتظر وقوع آسیب های اجتماعی و پیامدهای منفی بود.

حیدری افزایش سه برابری یارانه های جامعه هدف را در راستای کم شدن فاصله بین دوقطبی شدن جامعه خوب توصیف کرد اما کافی ندانست.

مدیرکل بهزیستی جامعه سالم را جامعه ای عنوان کرد که قشر متوسط آن رشد کند.

حیدری پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها را دو استراتژی مهم سازمان بهزیستی و وزارت رفاه برشمرد واظهارکرد: طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و بی بندوباری اخلاقی ازجمله آسیب های اجتماعی موردتاکید مقام معظم رهبری هستند که درسازمان بهزیستی به عنوان یک شاخص به آنها توجه جدی می شود.

وی استفاده درست بانوان از ابزار وامکانات الکترونیکی، کنترل عالمانه رفتارفرزندان و مقابله با اختلالات درمسایل ناشی از اضطراب خانواده ها را از اولویت های مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کرد ویادآورشد: جانعه سالم جامعه ای است که فرزندان سالم داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی بابیان اینکه سالمندان زینت خانواده ها هستندگفت: حضور سالمندان درمیان اهل خانواده به استحکام پایه های اجتماعی خانواده کمک وافری می کند.

حیدری اقدامات بهزیستی در حوزه سالمندان ومراقبت ازآنها درداخل منزل را که لرستان استان پایلوت این مبحث است موفقیت آمیزخواند وتصریح کرد: لرستان در این بخش به خاطر موفقیت هایی که کسب کرده استان چهارم کشور است.

وی ایجادمراکزفرزانگان وساماندهی سالمندان دراین مراکز را از جمله برنامه های بهزیستی اعلام کرد وافزود: جامعه ای که تعداد سالمندان آن زیاد باشند جامعه رشد کرده ای است.

مدیرکل بهزیستی امید به زندگی درمردان لرستان را۷۲ ودرزنان این استان۷۳سال اعلام کرد و گفت: شهرستان های بروجرد وکوهدشت به ترتیب پیرترین و جوانگترین جمعیت استان لرستان را دارند.

حیدری در این بخش ازسخنانش به تشریح عملکرد بهزیستی استان پرداخت وافزود: مراکز معلولین دراستان توسط بخش خصوصی اداره می شوند وبهزیستی با پرداخت یارانه و برابرقانون بر عملکرد آنهانظارت می کند.

وی تصریح کرد: طبیعی است یک سالمند یا معلول که در خانواده ای سنتی زندگی کرده وسپس به مراکزتوانبخشی سپرده می شوند خانواده شان از ارائه خدمات به این عزیزان صددرصد رضایت نداشته باشند.

ایشان بابیان اینکه۳۷۰ خانواده دارای دومعلول هنوزفاقدمسکن هستند، از تحویل۳۷۰۰ مسکن به جمعیت هدف خبرداد و گفت: ۱۷۰ واحد نیز در دست ساخت است که پس ازتکمیل وبه بهره داری به واجدین شرایط تحویل داده می شود.

مدیرکل بهزیستی از۵۰۰هزارنفرخدمت درپیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها درسال گذشته خبر دادوتصریح کرد: در بحث پیشگیری از آسیب های اولویت دار بین۳۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش خدمت مشاهده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.