اهواز_ اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع گرد و غبار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط این استان هشدار داد.

گرد و غبار به گرما اضافه می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پورتال اداره کل هواشناسی خوزستان، بر اساس اطلاعیه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی، خروجی مدل های جهانی و منطقه ای گرد و غبار نشان دهنده وزش باد قابل ملاحظه تا شدید و فعال شدن کانون های گرد و غبار خارجی و داخلی در روزهای سه شنبه بعد از ظهر و چهارشنبه از اواسط وقت است.
این گزارش می افزاید: نتیجه آن افزایش غلظت آلاینده گرد و غبار و کاهش دید افقی ابتدا در مناطق غربی، جنوب غربی و سپس در مناطق مرکزی خوزستان خواهد بود.
همچنین در روز دوشنبه هفته جاری برای ساعاتی در بعدازظهر احتمال کاهش دید افقی در مناطق غربی خوزستان وجود دارد و در روز های یاد شده با کاهش سرعت باد شاهد بهبود کیفیت هوا خواهیم بود.
در این اطلاعیه توصیه شده که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کرده و مسئولان مربوطه تمهیدات لازم را به کار گیرند.
بر اساس این گزارش، بررسی نقشه های پیش یابی برای حداقل سه روز آینده، وقوع دماهای ۵۰ درجه را در بیشتر نقاط خوزستان نشان می دهد.
همچنین جریانات جنوبی تا اوایل صبح فردا باعث افزایش رطوبت و شرجی در نوار ساحلی و در مواردی مرکزی خوزستان خواهد شد و در روز دوشنبه تا چهارشنبه وزش باد قابل ملاحظه سبب برخاستن گرد غبار ابتدا در مناطق غربی و سپس مرکزی خوزستان می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.