اصفهان- پنجاهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با بررسی مشکلات تولید و صادرات فرش در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

صادرات فرش و صنایع دستی استان اصفهان ۲۵ درصد کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، استاندار اصفهان در این جلسه گفت:طی سه ماه ابتدای سال جاری صادرات  صنایع دستی و فرش استان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است و  کاهش رتبه صادراتی استان در جدول استان ها  در دست بررسی است.

رسول زرگرپور افزود:کاهش صادرات این بخش در افزایش نرخ بیکاری  تاثیر ویژه ایی دارد و شورای گفتگو نسبت به مسایل و مشکلات این بخش جلسات کارشناسی متعددی برگزار کرده است.

وی به مساله مطالبه حقوق گمرک و عوارض واردات از فرش های  مرجوعی صادرکننده اشاره کرد و گفت:با همکاری کمرگ و سازمان صنعت، معدن و تجارت این مساله به زودی برای تسهیل صادرات فرش دستباف استان برطرف می شود.

زرگرپور تاکید کرد:قوانین و مقررات در راستای حل مسایل و مشکلات است و هرجایی که قانون مشکل ایجاد می کند باید ازطریق مجلس آنرا اصلاح کرد.

استاندار اصفهان از اتاق بازرگانی، گمرک، تشکل های صادراتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست که نسبت به کاهش معنا دار صادرات کالا و خدمات استان اصفهان حساس باشند و خواستار پیگیری علل این کاهش باشند.

وی خاطر نشان کرد: فرش به عنوان یک بخش اقتصادی مهم در بین طبقات محروم جامعه شناخته می شود و زمینه سازی تولید و صادرات آن می تواند کمک بزرگی به مردم باشد.

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی منطقه علمی و فناوری را نقطه عطفی برای توسعه استان دانست و گفت:شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه پایدار کشور بویژه استان اصفهان دارند.

وی از اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین در محوطه دانشگاه صنعتی استان به کریدور علمی و فناوری استان خبر داد و گفت:اتاق بازرگانی به همراه شهرداری و شرکت فولاد مبارکه اصفهان در هیات مدیره این منطقه عضویت دارند.

استاندار تاکید کرد: این منطقه بیش از ۱۵ سال است که در استان مطرح است و در دولت یازدهم مراحل تصویب اساسنامه و نهایی شدن هیات مدیره به پایان رسیده است.

نایب رییس   اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت:اصلاح ساختار هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی  و حضور نماینده وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی  در آن  نقش مهمی در تعادل سازی این هیات ها دارد.

مصطفی رناسی رعایت جایگاه قضاوت در هیات های حل اختلاف را عامل موفقیت این هیات ها دانست و گفت:هیات ها باید محیطی بی طرف برای بررسی پرونده فعالان اقتصادی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.