شهرکرد-پویش ملی سه شنبه های بدون خودرو با برگزاری همایش بزرگ پیاده روی و دوچرخه سواری و استقبال پرشور مردم از سه شنبه در شهرکرد آغاز شد.

طرح سه شنبه ‌های بدون خودرو در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر کل حفاظت محیط زیست در این مراسم  با اشاره به سابقه این پویش در کشور و حمایت همه جانبه سازمان حفاظت محیط زیست از تداوم آن گفت: طرح سه شنبه های بدون خودرو پس از طرح در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در پنجاه و ششمین جلسه این کارگروه مورد استقبال قرار گرفت و تصویب شد.

شهرام احمدی فارسانی افزود: این طرح با هدف حفظ محیط زیست با کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی ناشی از وسایل نقلیه موتوری، کاهش ازدحام و تردد خودرو و آسیب‌های ناشی از آن، کاهش بیماری، حوادث و ناهنجاری‌های اجتماعی و مرگ و میر، کاهش تردد خودروهای تک سر نشین و افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و سطح خدمت‌رسانی آن، توسعه فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری بعنوان شیوه کارآمد جابه جایی در مسافت های کوتاه،در شهر شهرکرد اجرا شد.

 وی با اشاره به تداوم این طرح و گسترش و اجرای آن در سایر شهرستان ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست، شهرداری شهرکرد، بیمه سلامت، بانک قرض الحسنه رسالت، اداره کل ورزش و جوانان، انجمن خبرنگاران استان، شبکه‌ی سمن‌های محیط زیستی و منابع طبیعی استان و هیئت های دوچرخه سواری و ورزش های همگانی این برنامه را برگزار کرد.

شایان ذکر است،این همایش امروز از ساعت ۷ صبح از محل دانشگاه علوم پزشکی واقع در خیابان آیت الله کاشانی شهرکرد به سمت پارک تهلیجان برگزار و ضمن اجرای برنامه های شاد و متنوع در این پارک به قید قرعه به چندین شرکت کننده هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.