برنامه‌های دهه کرامت به مشهد و قم محدود نمی‌شود. همان‌طور که امام رضا(ع) نور چشم و امید دل همه ایرانیان است، جشن‌های مردمی و رسمی این دهه نیز در سراسر کشور و با عنوان «زیر سایه خورشید» برگزار می‌شود.

«زیر سایه خورشید» عطر کتاب را در سراسر کشور می‌پراکند

یکی از نکته‌های قابل توجه در برگزاری جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» این است که همزمان با اجرای سراسری آن، هدف‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی نیز برای آن پیش‌بینی شده که یکی از آن‌ها گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

در همین راستا انتشارات «به‌نشر» وابسته به آستان قدس رضوی در تدارک برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در سراسر کشور است.

حسین سعیدی، مدیرعامل «به‌نشر»، با اشاره به اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» برای برگزاری جشن‌های مردمی سالروز میلاد امام رضا(ع)، اظهار کرد: همراه با این کاروان‌ها، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی «به‌نشر» نیز به‌صورت سیار در برخی شهرهای کشور برگزار می‌شود.

وی اهداف اجرای این طرح را گسترش کتابخوانی، ترویج فرهنگ رضوی و دسترسی مردم به کتاب‌ها و محصولات فرهنگی «به‌نشر» دانست و گفت: تاکنون برگزاری این نمایشگاهها در شهرهای تبریز، شهرکرد، طبس، همدان، تربت حیدریه، گلبهار، چناران و بجنورد قطعی شده و برگزاری این نمایشگاه‌ها در برخی دیگر از شهرهای کشور نیز در حال پیگیری است. انتشارات آستان قدس رضوی آمادگی دارد این نمایشگاه‌ها را در سایر شهرهایی که کاروانهای «زیر سایه خورشید» به آن‌ها اعزام می‌شود، برگزار نماید.

کاروان‌های «زیر سایه خورشید» با هدف برگزاری جشن‌های دهه کرامت از 22 تیرماه به 700 نقطه از ایران و 150 نقطه از 36 کشور اعزام شده‌اند. این کاروان‌ها 7 هزار برنامه فرهنگی را در قالب 40 عنوان در داخل و خارج از کشور با همکاری تشکل‌های مردمی و به میزبانی مردم هر منطقه برگزار می‌کنند. 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.