زاهدان- کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ۲ روز آینده در منطقه سیستان در ساعات اولیه روز وزش بادهای نسبتاً شدید رخ می‌دهد که این شرایط جوی در برخی نقاط منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید می‌شود.

توفان و گرد و خاک در ۲ روز آینده میهمان مردم سیستان است

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های آینده‌نگری نشان می‌دهد در ۲ روز آینده یعنی روزهای پنجشنبه و جمعه در ۵ شهرستان منطقه سیستان در ساعات اولیه روز وزش بادهای نسبتاً شدید رخ می‌دهد که این شرایط جوی در برخی نقاط منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با کاهش جریانات شمالی تا پایان هفته در نیمه شمالی استان دمای هوا حدود ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد گرمتر می‌شود، گفت: در ۲ روز آینده برای برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان در بعد از ظهر افزایش ابر پیش بینی می‌شود و برای فردا در برخی نقاط جنوب استان شرایط برای رگبار خفیف و پراکنده باران و گاهی رعد و برق فراهم است.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها در سواحل جنوب استان وزش بادهای جنوبی سبب افزایش رطوبت نسبی و مه آلود شدن هوا و کاهش دید افقی می شود، خاطرنشان کرد: دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی آن در ساعات آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه امروز میزان رطوبت هوا در چابهار به دلیل وزش بادهای جنوبی از دریا به سمت خشکی به ۸۰ تا ۹۰ درصد رسیده، افزود: با توجه به تغییرات دمای بین ۲۸ تا ۳۲ درجه تردد برای شهروندان چابهاری به سختی انجام می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای هوای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و دلگان با حداکثر دمای هوای ۴۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای سیستان و بلوچستان بودند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.