مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان گفت: مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد استانی، در آستانه تأسیس قرار دارد و هر تعداد جلسه نیاز باشد، برگزار می‌کنیم تا اساسنامه به زودی تصویب شود.

اساسنامه مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد به زودی تصویب می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا حجتی در خصوص کلیات برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی اعضای منتخب مجامع استانی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان سراسر کشور افزود: مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان، یک تأسیسات جدیدی است که به سمن‌ها کمک می‌کند تا در وهله اول، نمایندگی را تمرین کنند و در این زمینه ممارست داشته باشند و در وهله دوم، با نهادهای تصمیم‌گیر مثل دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای عمومی مانند شوراهای شهر ارتباط بگیرند و در فرایندهای تصمیم‌سازی شرکت کنند.

وی افزود: این تأسیسات باید توسط خود سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شود و ما به عنوان دولت، به این سازمان‌ها کمک می‌کنیم که این مجمع را شکل بدهند و این نشست بعد از انتخابات اولیه‌ای که در بهمن ماه سال گذشته انجام شد، اولین نشستی است که موضوع اساسنامه و چگونگی تدوین اساسنامه در آن بحث خواهد شد.

حجتی خاطرنشان کرد: در روز نخست این نشست، در رابطه با چرایی و مبانی نظری این نوع توانمندسازی بحث و بررسی کردیم و در قسمت دوم، درباره چگونگی آن صحبت می‌کنیم. امیدواریم که این سازمان‌ها در دو ماه آینده بتوانند به یک اساسنامه مشترک دست پیدا کنند و اگر این اتفاق بیفتد، سعی می‌کنیم این اساسنامه از سوی سازمان ملی جوانان هم تایید شده و به رسمیت شناخته شود.

وی ادامه داد: امیدوارم مجامع استانی سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یک تشکیلات بینابینی و عمومی بین دولت و سازمان‌های مردم نهاد، بتوانند فعالیت کنند و تأثیرگذار باشند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، در خصوص عمده مشکلات فعالیت سمن‌ها بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در ابتدای راه خود قرار دارند و مشکل اصلی آنان، این است که توسط دولت و دستگاه‌های دولتی به رسمیت شناخته نشده‌اند و شخصیت حقوقی کامل ندارند و شناسه ملی اشخاص حقوقی را نمی‌توانند بگیرند؛ همین موضوع، یک مانع بزرگ برای سازمان‌های مردم نهاد است که تلاش می‌کنیم به کمک این مجامع و توسط وزارت کشور و سازمان ثبت شرکت‌های غیردولتی، این مشکل را حل کنیم.

حجتی افزود: همچنین سمن‌ها در زمینه توانمندسازی، با مشکلاتی روبرو هستند که باید این مشکلات به تدریج بررسی و حل شوند و در این راستا، تلاش می‌کنیم دستگاه‌های دولتی، سمن‌ها را بیشتر به رسمیت بشناسند و برخی کارها را به آن‌ها واگذار کنند تا خودباوری این سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتر شود تا این تشکل‌ها، بعضی کارها را با کیفیت بالاتر و هزینه پایین‌تر انجام دهند و جوانان نیز در مسیر توسعه ملی و اجتماعی قرار بگیرند.

وی درخصوص زمان برگزاری ادامه این نشست‌ها نیز گفت: مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد استانی، در آستانه تأسیس قرار دارد و هر تعداد جلسه نیاز باشد، برگزار می‌کنیم تا اساسنامه تصویب شود و شاید در سه ماه آینده، چند گردهمایی فشرده نیز داشته باشیم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، استان‌های البرز، همدان، زنجان، آذربایجان‌ شرقی و کردستان را از جمله سازمان‌های مردم نهاد فعال در سال گذشته عنوان کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.