بجنورد- استاندار خراسان شمالی از گفت و گوی ثمربخش خود با وزیر راه و شهرسازی و قول مساعد وی برای شتاب بخشیدن به طرح های زیرساختی این حوزه خبر داد.

قول مساعد وزیر راه برای شتاب بخشی به پروژه های راهسازی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی  در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در نشستی که به تازگی با وی در تهران داشتیم، برای تسریع روند اجرایی طرح های توسعه راه های این استان قول مساعد داد.

وی در همین راستا، هدف گذاری مصوب برای تکمیل راه جدید ارتباطی بجنورد به سنخواست در جنوب استان را پایان برنامه ششم توسعه دانست و افزود: اگر به روال سال های گذشته برای این پروژه اعتبار تزریق شود، شاید سال ها به درازا بکشد، اما مقرر شد با استفاده از راهکارهای کارشناسی و تأمین مالی از منابع مختلف ملی و استانی، این طرح تا سال ۱۴۰۰ بهره برداری کامل شود.

جاده بجنورد به سنخواست از توابع جاجرم، حدود ۹۰ کیلومتر طول دارد و بهره برداری آن نقش موثری در کاهش زمان سفر به تهران و افزایش ایمنی ترددها خواهد داشت. در ۱۱ سال گذشته برای احداث قطعاتی از این جاده ۴۲ میلیارد تومان هزینه شده اما برای تکمیل آن ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

این گزارش حاکیست، استاندار خراسان شمالی هم چنین دبیرخانه ستاد و دستگاه های متولی را موظف کرد، برای کمک به حل سریع تر مشکلات پیش روی طرح های توسعه فولاد اسفراین و شمش آلومینیوم جاجرم که در فهرست خصوصی سازی قرار دارند، پیگیری های لازم از طریق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان و دیگر وزرای مرتبط، انجام و زمینه توسعه زنجیره صنایع یادشده مهیا شود.

صالحی با اشاره به دیگر دستورکار نشست امروز که تصویب طرح اصلاح و نوسازی شبکه توزیع آب و انشعابات فرسوده بود، ضمن توصیه مؤکد به تمام هم استانی ها برای صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز و تأکید به دستگاه های مسئول برای هدف گذاری و برنامه ریزی به منظور افزایش بهره وری و رصد دقیق آمار، از فرمانداران هم خواست زمینه مشارکت بخش خصوصی در توسعه طرح های آب و فاضلاب به ویژه اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای استان را فراهم کنند.

وی از دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خواست، بر اساس گزارش های کارشناسی دستگاه ها، راهکارهای اجرایی برای تحقق پروژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی تدوین کند.

استاندار هم چنین با مرور مناسبت های پیش رو ازجمله نزدیک شدن به موعد برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری و معرفی اعضای کابینه به مجلس، همه دست اندرکاران و مسئولان استان را نیز به پشتیبانی و حمایت همه جانبه از دو رویداد مهم فرهنگی و ورزشی در سطح ملی که ماه جاری به میزبانی این استان برگزار خواهد شد، فراخواند. مسابقات کوراش قهرمانی جوانان آسیا و جشنواره تئاتر رضوی، دو رویدادی بود که مقام عالی دولت در استان بدان ها اشاره داشت.

بر اساس این گزارش، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست با بیان این که تزریق قطره چکانی اعتبارات، تحقق اهداف مدنظر در اجرای طرح های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی را میسر نخواهد کرد، گفت: باید با پیش بینی سازوکارهای کارشناسی، به نحو مطلوبی از این قبیل طرح ها دفاع شود تا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز آن ها را در اولویت تخصیص اعتبار قرار دهد.

محمدحسین علی نیا هم چنین با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی در استان در مقایسه با سال آبی گذشته و نیز، کاهش ۳۰ درصدی ذخایر آب سدهای استان، طرح های بخش آب و فاضلاب را جزو اولویت های ستاد اقتصاد مقاومتی دانست و از پایان تدوین سند آب و کشاورزی در کارگروه استانی آن هم خبر داد.

مجید پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز طرح های حوزه راه سازی را در اولویت تخصیص منابع سال جاری دانست و در ادامه، از همه دستگاه های مسئول هم خواست، ضمن ارائه گزارش ماهانه از روند اجرای مصوبات ابلاغی این ستاد، گزارش چهار ماهه خود از اصلاح فرایندها در راستای افزایش بهره وری را نیز به دبیرخانه ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.