گناباد-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزات سیاسی بهلول در صد سال گذشته گفتمان امروز جامعه ایران یعنی مسئله حجاب و عفاف در کشور بود.

شخصیت علامه مجاهد بهلول گنابادی شخصتی استثنایی است

به گزارش قدس آنلاین علی لاریجانی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد علامه بهلول گنابادی که در مصلای امام خمینی(ره) گناباد برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت علامه مجاهد بهلول گنابادی شخصتی استثنایی است که بسیار سخت می‌توان در دوره معاصر نظیر وی را پیدا کنیم.

وی افزود: این علامه مجاهد اصلی‌ترین رکن وظیفه یک عالم دینی را در جامعه به منصه ظهور رساند که این وظیفه حضور در اجتماع و خدمت بی‌منت به مردم بود.

وی با اشاره به بخش دیگری از شخصیت این عالم مجاهد ادامه داد: مبارزات سیاسی بهلول در صد سال گذشته گفتمان امروز جامعه ایران یعنی مسئله حجاب و عفاف در کشور است.

لاریجانی بیان داشت: باید هنرمندان کشور و صداوسیمای جمهوری اسلامی زندگی این شخص را در قالب فیلم سینمایی فاخر به نمایش در آورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این عالم مجاهد به حدی به وارستگی رسیده بود که از تمام سکنات زندگی یک مومن برخوردار شده بود. از این رو که به طور مثال کودکان بی‌سرپرستی را که والدین آنها در  زندان‌های کشور افغانستان حضور داشتند را پرورش می‌داد.

علی لاریجانی در ادامه به چرایی مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: ما زمانی مذاکرات هسته ای را از سر گرفتیم که نامه کتبی درخواست مذاکره را از اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا دریافت کردیم و پس از آن مذاکرات آغاز شد.

لاریجانی ادامه داد: اصل از سرگیری مذاکرات با درخواست‌های مکرر آمریکا بود که پادشاه عمان نیز این درخواست را با ایران مطرح کرد و پس از نامه کتبی اوباما، مذاکرات از سر گرفته شد و در آن نامه اوباما غنی‌سازی اورانیوم ایران را به رسمیت شناخت.
وی افزود:هدف ما از سرگیری مذاکرات شکستن وحدت بین‌المللی علیه ایران بود، زیرا در آن برهه زمانی همه کشورها علیه ایران بسیج شده بودند.
وی با اشاره به تاکتیک جدید آمریکا در نوع برخورد خود با ایران گفت: وضعیت ایران در حال حاضر در عرصه بین‌المللی بهبود یافته و آمریکا در تلاش است تا دوباره بتواند وحدت بین‌المللی بر علیه ایران ایجاد کند، چون که از آن سو نیز تروریست‌ها در منطقه شکست خوردند و یکی از عوامل اصلی این شکست ایران بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا در این تاکتیک شکست خورده است و چین و روسیه مخالف سرسخت برهم زدن توافق هسته‌ای ایران هستند و از آن سو آمریکا و اسرائیل در تلاشند تا با برهم زدن توافق هسته‌ای، چهره ایران را در سطح بین‌المللی مخدوش کنند.
رئیس قوه مقننه ابراز کرد: رسانه‌های ما نباید در تله آمریکا دچار شوند که به بر هم زدن توافق هسته‌ای کمک کنند، البته که آمریکایی‌ها هر کار بکنند بر علیه خودش تمام می‌شود، زیرا کشورهای دیگر از این اقدام آمریکا حمایت نخواهند کرد. ایران و روسیه را با هم تحریم کردند که نشان دهنده کینه آنهاست.

امام جمعه گناباد نیز در این همایش گفت: انتظار مردم از مجلس شورای اسلامی و منتخبان مردم همراهی با دولت و ریل گذاری برای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی است و باید از همه ظرفیتهای موجود برای تحقق این مهم بهره گرفت.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب، مشکلات ناشی از خشکسالی های ۲ دهه اخیر و اشتغال را مهمترین مسائل شهرستان گناباد دانست و افزود: مرقد علامه بهلول و قنات های گناباد نیازمند توجه خاص برای بازسازی و مرمت است.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس نیز با بیان اینکه مجلس دهم و رئیس آن همراهی خوبی در زمینه های مختلف با دولت یازدهم داشته اند، افزود: دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات زیاد، اقدامات خوبی برای رفع مشکلات مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان های گناباد و بجستان داشته است. حمید بنایی، افتتاح بیمارستان علامه بهلول و بهره برداری از ۱۰ کیلومتر از مسیر گناباد - مهنه را از اقدامات خوب دولت برای توسعه این منطقه برشمرد.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار نفر از مردم و خانواده های بجستان و گناباد در موسسات مالی زیان دیده سپرده داشته و درگیرند از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا اقدامات مقتضی برای ساماندهی به این موسسات و افراد زیان دیده را انجام دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی که به خراسان رضوی سفر کرده است امروز علاوه بر شرکت در همایش بزرگداشت علامه بهلول گنابادی، با حضور بر مرقد این عالم مبارز، نسبت به مقام و شخصیت برجسته وی ادای احترام کرد.
علامه شیخ محمدتقی بهلول گنابادی از علمای شاخص در مبارزات دوران ستمشاهی و کشف حجاب رضاخانی بود. وی بعد از عمری تلاش و مجاهدت درراه دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی، هفتم مرداد ۱۳۸۴ در ۱۰۵ سالگی درگذشت. مرقد علامه بهلول در شهر گناباد قبله دلدادگان و مدافعان ارزشهای اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.