۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 551292

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: زیبنده فوتبال ما نبود که علیرضا منصوریان اینطور به فدراسیون بتازد.

منصوریان را وسط گذاشته اند که آن حرفها را زد

به گزارش قدس آنلاین،  سید کاظم اولیایی در خصوص شرایط تیم استقلال اظهار داشت: وزارت ورزش در کنار یکسری وظایف ذاتی مثل برون‌داد رشته های ورزشی حرفه‌ای از حوزه مردم به حوزه دولت، بر عهده خود می بیند تا برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم مدیر انتخاب کند. البته من در این بحث تنها در خصوص حوزه استقلال صحبت می کنم. وزارت ورزش مدیر این باشگاه را انتخاب کرد و سپس بعنوان مجمع اعضای هیات مدیره را هم انتخاب کرد. اما در نهایت باشگاهی که هیات مدیره اش منتخبان مستقیم خود وزیر هستند، از حداقل خواسته هایی که در راستای منافع ملی است تمکین نمی کنند. منظورم به عدم واگذاری بازیکن به اردوی تیم ملی امید است.

* منتخبان وزیر حرف وزیر را نمی خوانند!
وی در ادامه صحبتهای خود بیان داشت: صرفنظر از این که ندادن بازیکن به اردوی تیم ملی با نظر چه فردی و با تصمیم چه کسی صورت گرفته، مسئولیت آن مستقیما با بالاترین مقام مدیریت در این باشگاه یعنی با اعضای هیات مدیره است. این بدان معناست که عملا اعضای هیات مدیره استقلال که منتخبان خود وزیر هستند بر خلاف میل او مقابل منافع ملی قرار می گیرند. یعنی از خواسته های خود وزیر هم تمکین نمی کنند.

* منصوریان را گذاشته‌اند وسط
مدیرعامل سابق استقلال گفت: من به فدراسیون، سیاست های آن و عملکردش انتقادات زیادی دارم اما باوجود انتقادات، این زیبنده فوتبال ما نبود که منصوریان اینگونه به فدراسیون و مدیران آن بتازد. به اعتقاد من منصوریان را گذاشته اند وسط و او هم تحت فشارهایی که در این یک هفته تحمل کرد و با شکست مقابل صنعت نفت تشدید شد، از کوره در رفت و چنین مصاحبه ای انجام داد. 

وی افزود: به نظر من ساکت از مدیران مجرب فوتبال است و نباید او را به بی دانشی متهم کنیم. 

* مسئولیت این شکست بر عهده باشگاه است
مدیرعامل پیشین استقلال خاطرنشان کرد: اگر استقلال نتوانست در آبادان نتیجه لازم را بگیرد بالاترین دلیلش تصمیماتی بود که به اشتباه در این باشگاه گرفته شد. اگر بازیکنان ملی پوش استقلال به اردوی تیم ملی می رفتند هیچ اتفاقی نمی افتاد و آنها در این بازی به میدان می رفتند و دیگر نه مشکلی بود و نه عذر و بهانه ای. وقتی آقایان قبل از آغاز لیگ می گویند ما بهترین تیم تاریخ استقلال را بستیم خب در این مقطع هم باید پاسخگوی ادعای خود باشند. به نظر می رسد که الان هم در این باشگاه قصد دارند تا با قرار دادن مردم و هواداران مقابل فدراسیون و وزارت ورزش فشار را بیشتر به سمت آنها سوق دهند.

* شروع خوبی برای استقلال نبود
اولیایی ادامه داد: به نظر من این شروع خوبی برای استقلال نبود. البته منظور من مسائل فنی نیست. برد و باخت در فوتبال هست و نمی توان از آن فرار کرد. منظور من از شروع بد برای این تیم، این بود که هیات مدیره این باشگاه در اولین تصمیم کلان خود اشتباه کرد و بر خلاف خواسته وزیر از واگذاری بازیکنان ملی پوش به تیم ملی امید جلوگیری کردند.

* فوتبال ملی و باشگاهی ما فاصله زیادی دارند
۷ مرداد سالگرد دومین قهرمانی استقلال در آسیا است و این قهرمانی در دوره مدیریت سید کاظم اولیایی به دست آمد. وی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: از آخرین قهرمانی استقلال در آسیا ۲۶ سال و از آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی در آسیا ۲۵ سال می گذرد و در این مدت تنها سه چهار بار تیم های استقلال، سپاهان و ذوب آهن جرقه وار در آسیا نتایجی گرفته اند. این که تیم ملی بزرگسالان ما در آسیا قدرت برتر است، حرف اول را می زند و در رنکینگ فیفا هم با اختلاف بهترین تیم آسیا است و به راحتی مسافر جام جهانی می شود اما باشگاه های ما موفقیت های آسیایی را تنها در رویاهای خود جستجو می‌کنند نشان می‌دهد که مدیریت و یا بهتر بگویم اداره باشگاهی در ایران مشکلاتی دارد. مشکلاتی اساسی که ادامه این مسیر همچنان تیم‌های ایرانی را از موفقیت‌های آسیایی دور نگه می‌دارد.

وی افزود: به دلایل سیاسی و امنیتی دولت اجازه نمی دهد که دو تیم استقلال و پرسپولیس به صورت واقعی به بخش خصوصی واگذار شده و توسط مردم و بخش خصوصی اداره شود و نتیجه هم همین می شود که این دو تیم ۲۶ سال است از سطح اول فوتبال آسیا دور هستند. ۲۵ سال از آخرین قهرمانی یک تیم در آسیا می گذرد و اگر با همین فرمان پیش برویم ۲۵ سال دیگر هم نمی توانیم قهرمان آسیا شویم.

* اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرا نمی‌کنند
مدیرعامل پیشین استقلال تاکید کرد: خصوصی سازی در قانون اساسی ما هم دیده شده، اما متاسفانه موانعی سر راه قرار دارد که حتی از اجرای اصل صریح قانون اساسی هم عاجزیم. ما خودمان در اتحادیه مدیران فوتبال طرح جامع باشگاهداری را تهیه کردیم و آن را به مجلس شورای اسلامی هم تسلیم کردیم و این طرح ۱۲ سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت. بعد از آن طرح را در اختیار وزیر ورزش آقای سلطانی فر هم قرار دادیم اما خب باز هم التفاتی به این طرح که می‌توانست نجات بخش فوتبال باشگاهی ایران باشد، نشد.

جشن قهرمانی آسیا را در بیمارستان گرفتیم
مدیرعامل باشگاه استقلال در دوران قهرمانی استقلال در آسیا یک خاطره هم از این مسابقات نقل می کند: در دیدار نهایی یک توپ جام باشگاه‌های آسیا یک توپ با شدت به سر شاهین بیانی برخورد کرد و ما بعد از پایان بازی ناچار شدیم شاهین را به بیمارستان ببریم. شاید باور نکنید ولی جشن قهرمانی را که در ورزشگاه محل برگزاری بازی شروع کرده بودیم در بیمارستان ادامه دادیم. 

وی با خنده ادامه داد: اگر می بینید الان هم شاهین بیانی قدری «پرت و پلا» صحبت می‌کند اثرات همان توپی است که در آن مسابقه به سر او برخورد کرد!

* ساختار باشگاه ها باید اصلا شوند
اولیایی در پایان تصریح کرد: مجددا تاکید می‌کنم نباید اختیار باشگاه را به یک فرد داد تا ایشان هم بنا به مصلحت‌های خود یا سازمانش انتخاباتی را در هیات مدیره باشگاه داشته باشد که بیشتر به معامله شباهت دارد و همین انتخابات در روز موعود خواسته های همین فرد را هم تمکین نمی کنند. حتی اگر در راستای تامین منافع ملی باشد. منظورم به همین در اختیار قرار ندادن بازیکنان باشگاه است به تیم فوتبال امید است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.