مشهد- راضیه سراجی متولد ۱۳۶۳ مشهد و کارشناس و فارغ التحصیل رشته سینما است. این روزها با فیلم «بازهم سکوت» توانست به دوازدهمین جشنواره فیلم رضوی در یزد راه پیدا کند.

امام رضا (ع) سختی‌ کار را برایم آسان می‌کند

قدس آنلاین-گروه استان ها-سرورهادیان: وی توضیح می‌دهد: در سال ۸۱ بعد از هنرستان که در رشته عکاسی درس می‌خواندم وارد رشته سینما و فیلمسازی شدم. از همان زمان دانشجویی کارم را شروع کردم و تجربیاتی در زمینه تدوین، دستیارکارگردانی و تهیه کنندگی را به دست آوردم و بعدها وارد فضای جدی کارگردانی شدم.
این هنرمند شهرمان که درزمینه فیلموگرافی فیلم‌های "تولد"،"حضورسبز"،"سایه‌های سنگی"،"بازهم سکوت" را دررزومه کاری خویش دارد، می‌افزاید: "بازهم سکوت" آخرین کار من است که در مشهد توسط هنرمندان حرفه‌ای ساخته شده است.
وی درباره قصه این فیلم تصریح می‌کند:این فیلم روایت پدری است که در شب چهارشنبه سوری به کلانتری مراجعه می‌کند و از فردی که پسرش را مورد ضرب و شتم قرارداده است،شکایت می‌کند اما هنگام حضور پسر به کلانتری او سکوت می‌کند واز ارایه توضیح به کلانتری خوداری می‌کند و...

انتخاب در دوازدهمین جشنواره فیلم رضوی یزد

این بانوی فیلمساز شهرمان مدت زمان این فیلم داستانی را ۱۱ دقیقه اعلام می‌کند و خاطر نشان می‌سازد:این فیلم را در سال ۹۵ ساختم ونویسندگی این فیلم به صورت مشترک من و راحله پاشای است و کارگردانی این فیلم را هم من انجام داده‌ام.

سراجی درخصوص جوایزی که این فیلم تاکنون توانسته ازآن خویش سازد، نیز اذعان می‌دارد: این فیلم حائز عنوان تقدیر کارگردانی دربخش مقاومت جشنواره رویش،رتبه اول داستانی در جشنواره یاوران نماز بابلسر،برگزیده جشنواره پروین،برگزیده جشنواره سما،برگزیده جشنواره تدبیراستان البرز،حضور در جشنواره موج در بندرعباس شده است  که در حال حاضر هم در دوازدهمین جشنواره فیلم رضوی یزد (این جشنواره از ۷ الی ۹ مردادماه در یزد درحال برگزاری است و اختتامیه آن نیز در ۱۰ مرداد برگزار و اعلام برترین‌ها نیزانجام خواهد شد.) انتخاب شده است.

وی درخصوص عوامل این فیلم بیان می‌دارد: تهیه کنندگی این کاربه صورت مشترک ابراهیم زره ساز و راضیه سراجی،تهیه شده در حوزه هنری خراسان رضوی است.بازیگران اصلی این فیلم را محمدرضا صولتی،علیرضا اکبری وسینا رازقی برعهده دارند.

امام رضا(ع)نعمت بزرگی برای ما مشهدی هاست

سراجی با روایت از حس و حال خوب ساخت این فیلم می‌گوید:امام رضا(ع)نعمت بزرگی برای ما مشهدی هاست تا حدی که درهمه زندگی ما حضورشان محسوس است و این موضوع از فیلمسازی من هم جدا نیست.

وی ادامه می دهد: سالیان سال است که موضوع کارهایم یا به صورت مستقیم در خصوص با امام مهربانی هاست ویا به نوعی با آن مرتبط است.

این کارگردان مشهدی اظهار می‌دارد:هرزمان که کاری را کلید می‌زنم از ابتدا تا انتهای آن حضور و کمک او را می‌توان حس کرد. خیلی اوقات درلوکیشن‌های منتهی به حرم آقا وقتی کارمی کنم و حرم را می‌بینم از او می‌خواهم سختی‌های کار را برایمان آسان کند و این حس همه عوامل گروه بود.

 وی در پایان تاکید می‌کند: به نظرمن همه فیلم‌های من به نوعی به فرهنگ رضوی و حس و حال خوب وجود امام مهربانی‌ها مرتبط است.زیرا ما در مجاورت او هستیم وهمه زندگی مان متاثر از وجود این امام عزیزهست.

شایان ذکر است ،  پیش‌تر از فیلم "بازهم سکوت "از این هنرمند،فیلم بلند داستانی "گوشواره‌های گلی " در شبکه دو با مضمون امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی ساخته و پخش شده است. این فیلم بلند داستانی روایت پیرزنی است که برای تولد امام رضا (ع) نذری دارد اما برای اداکردن این نذربا مشکلی مواجه می‌شود و...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.