اصفهان- استاندار اصفهان تاکید کرد: اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برای انتخاب شهردار باید خارج از فضای سیاسی فردی را که شایستگی‌های لازم برای شهردار بودن را دارد، انتخاب کنند.

شورای پنجم خارج از فضای سیاسی شهردار اصفهان را انتخاب کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسول زرگرپور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قانون نحوه انتخاب شهردار را معین کرده است که اصلی‌ترین و مهم‌ترین شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار است.

وی با اشاره به اینکه فرد منتخب باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی، شرایط تخصصی نیز داشته باشد، گفت: شهر اصفهان یک شهر بین‌المللی و یک شهر مرجع در مدیریت شهری است بنابراین شهردار اصفهان هم باید در تراز ملی و حتی بین‌المللی باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: به‌صورت رسمی در انتخاب شهردار دخالت نمی‌کنم اما اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برای انتخاب شهردار باید خارج از فضای سیاسی فردی را که شایستگی‌های لازم برای شهردار بودن را دارد، انتخاب کنند.

زرگرپور با اشاره به فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: این خط تا پایان سال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید و جنوبی‌ترین نقطه شهر را به شمالی‌ترین آن متصل خواهد کرد.

وی تأکید کرد: تمام چک‌لیست‌های ایمنی خط قطار شهری باید توسط مشاور آن تایید شود.

زرگرپور یکی از کمبودهای در استان که مورد بی‌مهری قرارگرفته است را مسئله آمایش سرزمین خواند وگفت: دولت سه بار تاکنون قصد داشته این کار را انجام دهد ولی تابه‌حال به دلایل مختلفی این مهم انجام نگرفته است.

وی فقدان این مسئله را برای اصفهان دارای رنج بالا عنوان کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که داریم تبدیل به نغمت شده است.

زرگرپورگفت: برنامه آمایش سرزمینی در این دولت نیز در دستور کار قرار گرفت و آن‌هم به درد دیگر پروژه‌های تخت جمشیدی مبتلا شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۳، برنامه آمایش سرزمین اصفهان برای اولین بار در کشور تهیه شد، اظهار کرد: برنامه آمایش سرزمین یعنی برقراری منطقی بین انسان، زمین و سرمایه که اگر درست تهیه شود بسیار کارگشا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این آمایش دیگر ایجاد دودکش‌های جدید در اصفهان نیاز نخواهد بود و این بدان معناست که دیگر توسعه صنعتی محور استان نیست.

زرگرپور با اشاره به وضعیت موجود و کمبودهای منابعی در استان اصفهان، گفت: در یک فرآیند علمی در قالب برنامه آمایش سرزمین سه اولویت استان برای  ۲۰ ساله آینده مشخص شده که علم و فناوری مهم‌ترین و اولویت‌ترین محور توسعه برای استان خواهد بود.

وی گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی را دومین اولویت استان عنوان و اظهارکرد: استان اصفهان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های میراثی و گردشگری زیاد است که از آن جمله به ۲۰ هزار جاذبه میراثی و فرهنگی آن می‌توان اشاره کرد.

زرگرپور هنر را سومین اولویت محور توسعه استان برای۲۰ سال آینده بیان کرد و گفت: دولت یازدهم هم اذعان کرده که اگر هنر در اصفهان جایگاه ویژه‌ای نداشته باشد، پس در کدام استان می‌خواهد این‌گونه باشد.

وی بابیان اینکه اجرایی شدن این اولویت‌ها در دستور کار قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: سال ۸۲ اصفهان به‌عنوان یک استان پیشگام منطقه علمی و فناوری را در خود ایجاد کرد.

ظرفیت بالای اصفهان در جذب گردشگران داخلی و خارجی

استاندار اصفهان با بیان اینکه با یک تلاش مجدانه اساسنامه کریدور علمی و فناوری اصفهان تصویب شد، اظهار کرد: بعد از ۱۴ سال برای عملیاتی کردن یک محورهای توسعه استان بر روزی زمین آماده‌شده است و عنوان آن «سازمان استقرار منطقه ویژه علمی فناوری» هست.

وی در ادامه به ظرفیت بالای اصفهان در جذب گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: در سه‌ماهه اول سال ۹۲، ۴۱ هزار بازدیدکننده خارجی از ابنیه تاریخی داشته‌ایم، در سه ماه ابتدایی سال ۹۶ این عدد به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است.

زرگرپور گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که  میزان تعداد بازدیدکنندگان خارجی از استان اصفهان به یک‌میلیون نفر و بازدیدکنندگان داخلی به ۱۰ میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به تهیه، برنامه‌ریزی و مکان‌یابی برای پروژه شهر هنر در استان اصفهان، اظهار کرد: تمام مدیران استان هم‌وغم خود را در پیگیری این مسائل برای محقق شدن محورهای توسعه استان باید قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.