معاون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود در استونی نیز مواضع روسیه هراسانه واشنگتن را برای ۳ کشور همسایه مسکو در حوزه بالتیک تکرار کرد.

کنفرانس خبری «مایک پنس» در استونی با تمرکز بر روسیه هراسی

به گزارش قدس آنلاین، «مایک پنس» معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه اقدامات تحریک آمیز این کشور در نقاط مختلف جهان امروز در استونی پس از دیدار با مقامات ارشد ۳ کشور عضو ناتو لتونی، لیتوانی و استونی در حوزه بالتیک (شرق اروپا و غرب روسیه)، در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به بیان مواضع تکراری واشنگتن درباره روسیه، ناتو و حمایت از همسایگان روسیه پرداخت.

معاون وزیر خارجه آمریکا در بخشی از اظهارات خود در این باره گفت: رئیس جمهور ترامپ مرا به اینجا فرستاده است تا به شما بگویم که واشنگتن در کنار شما قرار داشته و خواهد داشت.

وی ادامه داد: روزی که موسیقی استقلالتان را شنیدیم دست یاری به شما دادیم و اکنون شما با پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو به هدف خود رسیده اید.

«مایک پنس» در ادامه افزود: در کنار هم هستیم چرا که می دانیم که ناتوی متحد و قدرتمند امروز و پس از سقوط کمونیسم بیش از هر دوره زمانی مورد نیاز است. هیچ تهدیدی در حوزه بالتیک بیش از خطر تهاجم از سوی همسایه شرقی غیرقابل پیش بینی شما (روسیه) مهم به نظر نمی رسد.

این مقام آمریکائی تأکید کرد: روسیه کماکان در صدد بازترسیم مرزهای بین‌المللی با توسل به زور و تضعیف دموکراسی‌های ملت‌های دارای حاکمیت مستقل است.

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدام تلافی جویانه روسیه در اخراج تعدادی از کارکنان سفارت آمریکا در این کشور نیز افزود: اقدام دیپلماتیک اخیر مسکو ما را از تعهد در قبال امنیت خود و متحدینمان در سراسر جهان باز نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.