۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 552460

مشهد- «سینا افشار»، طراح، گرافیست وعضو رسمی انجمن طراحان پوسترخانه تئاتراست که در سال‌های اخیر به صورت حرفه‌ای در زمینه طراحی پوستر تئاتر فعالیت جدی دارد. هنرمند خوب مشهدی است که با رها در عرصه مختلف ملی و بین المللی درخشیده است.

داوری هنرمند مشهدی در سه کشور جهان

قدس آنلاین-  گروه استان ها-سرورهادیان:  افشار  متولد سال۶۲ در مشهد و دانش آموخته مهندسی کامپیوتر - نرم افزاراست. این روزها در (مکزیک، روسیه و فرانسه) به عنوان اعضای هیئت داوران و یا هیئت انتخاب آثار حضور دارد و در ماه‌های آینده نیز در دو جشنواره دیگر خارجی به عنوان داور حضور خواهد داشت.

وی که در بیش از۱۲۰ فستیوال و نمایشگاه داخلی و بین المللی را در کارنامه هنری خویش دارد، در گفت و گو با قدس می‌گوید: از سال ۲۰۰۹ و هر ساله در فصل پاییز در کشور روسیه فستیوال بین المللی برپا می‌شود و جوایزی در بخش‌های ایده پردازی، تایپوگرافی،‌ پوستر، جلد کتاب، بسته بندی، لوگو، سازه‌های دست ساز، طراحی و... به آثار بزگزیده تعلق می‌گیرد.  

سینا (محمد) افشار که از ایران در هیئت ۹ نفره داوران ششمین فستیوال بین المللی پوستر مکزیک ۲۰۱۷ به داوری آثارخواهد پرداخت،ادامه می‌دهد: ترکیب اعضای هیئت داوران این رویداد شامل طراحان شناخته شده از کشورهای مکزیک، لهستان، مجارستان، پرتغال و چین می‌باشد.

او تصریح می‌کند: این فستیوال برای ششمین دوره با اعلام فراخوان پذیرای آثار طراحان گرافیک از دنیا خواهد بود.

افشار موضوع تدوین شده برای این دوره را رویداد، حقوق کودکاناعلام می‌کند و اظهار می‌دارد: نمایشگاه این فستیوال در اکتبر ۲۰۱۷ در مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای شمالی گشایش خواهد یافت.

محمد افشار که برای دومین سال پیاپی از ایران، به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب در فستیوال بین المللی پوستر فرانسه ۲۰۱۷ با عنوان «پوستر برای فردا» حضور خواهد داشت، اذعان می‌دارد: پوستر برای فردا نام سازمانی است مستقل که در پاریس و در زمینه طراحی پوستر فعالیت دارد.

وی می‌افزاید: این مجموعه معمولاً با برگزاری فراخوان‌های سالانه به مسائل اجتماعی می‌پردازد و این رقابت هرساله در شهر پاریس فرانسه با موضوعات روز بین المللی از جمله حقوق بشر برگزار می‌شود.

این هنرمند مشهدی بیان می‌دارد: امسال با توجه به اتخاذ تصمیم ضد حقوق بشری دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مورد منع مهاجرت اقلیت‌های مذهبی به کشور آمریکا از جمله مسلمانان، با موضوع «آسایش در مهاجرت» برگزار می‌شود.

او تأکید می‌کند: امسال در این رویداد بالغ بر ۶۹۹۳ اثر از سراسر جهان در وبسایت رقابت، بارگذاری شده است که در مرحله اول هیئت داورانی منتخب از ۵۰ مرد و ۵۰ زن از طراحان گرافیک شاخص از سراسر جهان، کارشناسان حقوق بشر و نیز نظریه پردازان اجتماعی، ۱۰۰ اثر برتر از میان آثار رسیده به رقابت را انتخاب خواهند کرد.
 افشار همچنین می‌افزاید: در نهایت از میان این ۱۰۰ اثر برتر نیز هیئت داوران اصلی متشکل از ۱۰ تن از چهره‌های مطرح و بین المللی گرافیک در محل نمایشگاه رویداد در شهر پاریس دست به انتخاب ۱۰ اثر برگزیده خواهند زد.
این هنرمند شهرمان که برگزیده ودارنده بیش از۴۰ عنوان جایزه و افتخار داخلی و بین المللی است، ادامه می‌دهد: آثار منتخب این نمایشگاه بین المللی طبق روال سال‌های قبل، بعد از برپایی در شهر پاریس در اکثر نقاط جهان به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.