ایالات متحده آمریکا و سه متحد اروپایی آن در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدام ایران در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را «تهدیدکننده و تحریک‌آمیز»‌و مغایر با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ این شورا دانسته‌اند.

آمریکا و تروئیکای اروپا در نامه‌ای به شورای امنیت پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ توسط ایران را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین،ایالات متحده آمریکا و سه کشور متحد اروپایی‌اش در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدام ایران در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را «تهدیدکننده و تحریک‌آمیز»‌ و مغایر با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ این شورا دانسته‌اند.

در این نامه که خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه به آن دست‌پیدا کرده، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه ادعا کرده‌اند که ماهواره‌بر سیمرغ در صورتی که به صورت موشک بالستیک ترکیب‌بندی شود از بُرد و «بار مفید کافی برای حمل کلاهک هسته‌ای» برخوردار است.

چهار کشور در این نامه مدعی شده‌اند اقدام ایران با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت که از ایران می‌خواهد « هیچ فعالیتی مرتبط با موشکهای بالستیکی طراحی شده برای قابلیت حمل سلاح های هسته‌ای، شامل پرتاب با استفاده از چنین فناوریهای موشکهای بالستیک، صورت ندهد.»

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران می‌گویند موشک‌های بالستیک ایران برای قابلیت حمله سلاح‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند و به این دلیل آزمایش‌های موشکی ایران ارتباطی با این قطعنامه ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.