زاهدان- معاون عمرانی فرماندار زاهدان گفت: وجود سگ های ولگرد و بعضاً آلوده به ویروس در سطح شهر سبب افزایش مخاطرات بهداشتی و به خطر افتادن سلامت مردم خواهد شد لذا در این راستا می بایست جمع آوری و مهار سگ های ولگرد فاقد شناسنامه در دستو کار قرار گیرد.

جمع آوری و مهار سگ های ولگرد در دستور کار قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری زاهدان، معاون عمرانی فرماندار زاهدان در جلسه مقابله با بیماری های ناقل از حیوانات که با حضور مسولان مربوطه برگزار شد، اظهار داشت:وجود سگ های ولگرد و بعضاً آلوده به ویروس در سطح شهر سبب افزایش مخاطرات بهداشتی و به خطر افتادن سلامت مردم خواهد شد لذا در این راستا می بایست جمع آوری و مهار سگ های ولگرد فاقد شناسنامه در دستو کار قرار گیرد.

عبدالرحمن شهنوازی توضیح داد: بیماری هاری از طریق گزش حیوانات وحشی مانند سگ، شغال و... به انسان منتقل می شود که پس از گزش در مدت کوتاهی مستقیماً ویروس بر روی سیستم عصبی فرد تاثیر می گذارد.

وی افزود: مهم ترین اقدامات لازم جهت جلوگیری از شیوع بیماری هاری در بین شهروندان، مقابله با وجود سگهای ولگرد، شناسنامه دار کردن سگها و کاهش شانس ابتلا سگها به این بیماری دانست.

وی در این راستا شهرداری را مکلف کرد نقاط پر خطر شهر را شناسایی و نسبت به جمع آوری سگهای ولگرد فاقد شناسنامه که خطرات جانی برای شهروندان به همراه دارد، اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون عمرانی فرماندار زاهدان همچنین گفت: در راستای کاهش شانس ابتلا به این بیماری خطرناک لازم است، اطراف کشتارگاهها، کارگاههای بسته بندی گوشت و... از وجود لاشه حیوانات پاک سازی شوند و همچنین بنرهای اطلاعاتی لازم جهت دفع بهداشتی زباله ها در تفرج گاهها و مکانهایی تفریحی نصب شوند و اطلاع رسانی کاملی از بیماری هاری و چگونگی ابتلا به این بیماری از طریق رسانه های دیداری و شنیداری ، فرهنگ سازی در هنگام مواجهه کودکان با سگهای ولگرد در دستور کار قرار گیرد.

شهنوازی همچنین گفت: صاحبان سگهای شناسنامه دار نیز می بایست به منظور واکسیناسیون سگهای خود به دامپزشکی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اره بهونه داشته باشید این موجودات بی پناه رو بکشید !!!