خرم آباد- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان لرستان خریداری شد و پیش بینی می‌شود میزان خرید گندم تا ۳۷۰ هزار تن نیز برسد.

خرید ۳۷۰ هزار تن گندم در لرستان پیش بینی شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، کیانوش حمیدیان به وجود حدود ۵۵ هزار هکتار گندم آبی و ۱۹۵هزار هکتار گندم دیم در لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود ۴۲۰ هزار تن تولید گندم در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: برآورد شده میزان خرید گندم تا ۳۷۰ هزار تن نیز برسد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: میزان برداشت در کل کشور کاهش پیدا کرده است چون سال قبل یک سال ویژه بود اما میزان تولید امسال گندم استان نسبت به دو سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است به طوری که حداقل ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: سال قبل هم بارندگی و هم مقدار پراکنش آن در کل کشور به نحوی بود که تمام کشت ها حالت آبی داشتند ولی امسال اولین بارندگی در لرستان در ۱۴ آذر ماه شروع شد و پاییز کاملا خشکی داشتیم از طرفی از نیمه دوم اردیبهشت نیز بارندگی نداشتیم اما با توجه به این شرایط بیشتر از انتظار تولید داشتیم.

حمیدیان بیشترین محصول برداشت شده امسال را تاکنون مربوط به شهرستان ازنا دانست و گفت: در مجموع جز شهرستان دلفان که بارندگی پاییزه نداشت و در بهار نیز بارندگی به شدت کم بود، کمترین میزان برداشت را داشته، در بقیه شهرستان‌ها تقریبا نرمال بود.

وی نرخ خرید هر کیلو گندم را هزار و ۱۰۰تومان برشمرد و اظهارداشت: پرداخت تاکنون انجام شده است، دولت ۵۰ درصد هزینه را دو هفته بعد تحویل پرداخت می‌کند و مابقی نیز با یک فاصله زمانی ۲۰ روزه پرداخت می‌شود، خاطر نشان کرد: ۵۲ مرکز خرید گندم در سطح استان فعال است و کار خرید گندم را انجام می‌دهند تا نیز در بحث خرید مشکلی نداشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.