خرم آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: آینده توسعه کشاورزی کشور در گرو توسعه محصولات گلخانه ای است که در استان لرستان نیز با توجه به شرایط اقلیمی اعم از بحران آب و یا گرما و سرماهای نامتعارف بسیاری از محصولات قادر به تحمل این شرایط اقلیمی نیستند لذا باید توجه به محصولات گلخانه ای در اولویت قرار گیرد.

توسعه کشاورزی کشور در گرو توسعه محصولات گلخانه ای است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالرضا بازدار شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان لرستان در زمینه تولید محصولات گلخانه ای ظرفیت خوبی وجود دارد، در حال حاضر سه مجتمع گلخانه ای در استان تعیین تکلیف شده است و ۳۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در استان وجود دارد و علاوه بر این ایجاد ۱۳۰ هکتار زیرساخت برای مجتمع های گلخانه ای در دستور کار قرار دارد.

 وی افزود: امسال ۲۰ هکتار سطح زیر کشت برای محصولات اقتصاد مقاومتی به عنوان تعهد اقتصاد مقاومتی استان در بخش تولید محصولات گلخانه ای در نظر گرفته شده است که به طور متوسط ۶ هزارتن به تولیدات محصولات گلخانه ای استان افزوده می شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سال گذشته میزان تولیدات گلخانه ای استان به ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن رسید و طبق برنامه ریزی اعمال شده همه ساله مقداری بر سطح زیر کشت این محصولات افزوده می شود.

وی افزود: لرستان در زمینه توسعه باغات و تولید محصولاتی همچون انارو انجیر در مناطقی همچون کوهدشت، پلدختر و رومشکان مستعد است که می توان زمینه صادرات این محصولات را فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.