خرم آباد- مدیر کل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش مدل میزبانی لرستان را در سی و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی دانش آموزان سراسر کشور افتخار آمیز برشمرد و اظهار داشت: این میزبانی آموزش و پرورش را سرافراز کرد و بعد از نزدیک به ۸ سا ل وقفه که در مسابقات کشتی اتفاق افتاد این میزبانی ما را به تدوام مسابقات مصمم تر کرد.

مدل میزبانی لرستان در مسابقات کشتی دانش آموزان، آموزش و پرورش را سرافراز کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان لرستان، حسین بابویی در نشست با کارکنان ستادی حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت لرستان اولین قدم در توسعه فعالیت های ورزشی مدارس را تلاش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: شادابی، نشاط ،طراوت و سلامت دانش آموزان ضامن تحقق ساحت تربیت بدنی و سلامت است.

وی به درجه بندی ۷گانه کانون های ورزشی هم اشاره کرد و افزود: در این درجه بندی تلاش شده تا کانون های ورزشی به تناسب تجهیزات، زیر ساخت و امکانات درجه بندی شوند.

بابویی برنامه ریزی را لازمه حرکت موفقیت آمیز در حوزه تربیت بدنی و سلامت برشمرد و ادامه داد: برنامه عملیاتی حوزه تربیت بدنی تدوین شده و در این برنامه برنامه ریزی شده تا در برنامه ۵ساله ششم توسعه رسیدن از وضع موجود به مطلوب دقیقاً ترسیم و هدف گذاری شود.

وی در ادامه به ساماندهی درس تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی کتب راهنمای درس تربیت بدنی برای ۱۲پایه تحصیلی نگارش شده و دبیران تربیت بدنی باید مطابق این کتاب به آموزش دانش آموزان بپردازند.

 بابوبی توجه به فعالیت های مکمل ورزشی به ویژه المپیادهای درون مدرسه ای را از جمله راهبردی ورزشی تربیت بدنی برشمرد و تاکید کرد: تجهیزات و منابع مدارس هم ساماندهی و احیاء می شوند و مدرسه به کانون ورزشی محلات تبدیل می شود.

وی در ادامه طرح مدرسه کانون قهرمان را یکی از طرح های ارزنده آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در تمام دنیا مدرسه محور فعالیت های ورزشی است و معلم هم در مسیر آموزش این فعالیت ها محوریت دارد.

بابویی تصریح کرد : باید به کمک اولیا و مربیان از این ظرفیت و منابع استفاده کرد تا دانش آموزان در مسیرتوسعه ورزش همگانی و پرورش استعدادهای ورزشی خود گام بردارند.

وی تاکید کرد: در طرح مدرسه کانون قهرمان تیم ورزشی از دانش آموزان یک مدرسه تشکیل می شود و با هدایت مدیر مدرسه و مربیگری دبیر تربیت بدنی تمام سطوح مسابقات را طی می کنند و تمام مراحل هم تیم با نام مدرسه حضور پیدا می کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.