رشتخوار -نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خواستار تحقق احداث تاسیسات زیر بنایی حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در سنگ معدن سنگان خواف شد.

احداث  تاسیسات حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در سنگ معدن سنگان خواف ضروری است

محمود نگهبان سلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به بهره ‌برداری از  نخستین و بزرگترین گندله‌سازی شرق کشور در سنگان خواف اظهار داشت:تردد هزاران خود رو سنگین حمل  سنگ معدن به نقاط مختلف کشور از محور رشتخوار خواف تربت حیدریه به دلیل باریکی جاده و کم عرض بودن این محور بار ها مشکلاتی برای اهالی منطقه ایجاد کرده  است.

وی خواستار حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در محور خواف رشتخواربه  تربت حیدریه شد و گفت: سالانه بیش از  ۱۷ و نیم میلیون تن کنسانتره و ۱۵ میلیون تن گندله، ۵ میلیوم تن سنگ دانه بندی شده  در سنگ معدن سنگان تولید می شود که احداث راه و جاده مناسب برای حمل و نقل در این محور ضروری است.
نگهبان سلامی  همچنین با اشاره  به قربانی و زخمی شدن افراد زیادی در جاده‌های رشتخوار و خواف، خواستار  احداث فرودگاه با همکاری سرمایه گذاران شد.
نماینده مردم خواف و رشتخوار همچنین با اشاره به خشکسالی موجو د  و کمبود آب در شهرستان رشتخوار و خواف گفت: دولت باید در انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور پی گیر باشد  و شرکت‌های معدنی در انجام این طرح پیشگام شوند.





 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.