بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۴۹۱کیلومتر بافت فرسوده، ۴۴هکتار بافت تاریخی و ۲۲۵ هکتار سکونتگاه غیر رسمی دارد گفت: در مدت سه سال اخیر شاهد کاهش تصادفات در استان بودیم و ۲۱۷ کیلومتر باند دوم آماده و تحویل مردم شده است.

خراسان جنوبی ۴۹۱کیلومتر بافت فرسوده دارد/ بهره‌برداری از ۲۱۷ کیلومتر باند دوم در جاده‌های استان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جعفری ظهر سه شنبه در ستاد پیشگیری وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری و روستایی در استان خراسان جنوبی به صورت فعال جلساتی در ستاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی به منظور جلوگیری از بافت‌های فرسوده در خراسان جنوبی در 6 شهرستان تشکیل شده است افزود: خراسان جنوبی 491کیلومتر بافت فرسوده دارد که عمده آن در شهرستان بیرجند است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 44هکتار بافت تاریخی، 225 هکتار سکونتگاه غیر رسمی، 153 هکتار اراضی ناهمگون دراستان وجود دارد و با احداث خانه محله در برخی مناطق شهر که آسیبب زیادی داشت جلوی گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی را گرفتیم و در حال حاضر دو خانه محله در حال احداث است.

جعفری با بیان اینکه یکی از محلات مستعد وقوع جرم در شهرستان بیرجند شناسایی و برای این محله سند بازآفرینی و پروژه‌های مختلف تعریف شده است افزود: در این محله یک فضای ورزشی که شامل زمین فوتبال ساحلی بود افتتاح شد و طرح دکتر سلام که زیر نظر دکترهای هلال احمر است در این منطقه در روزهای پنج شنبه به صورت ویزیت رایگان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: 27 نقطه حادثه خیز در خراسان جنوبی وجود دارد که 7 نقطه در سال‌های 94-95 برطرف شده که سه نقطه درمحور بیرجند-قاین بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین تصادفات را عامل خواب آلودگی و خستگی تشکیل می‌دهد افزود: در مدت سه سال اخیر شاهد کاهش تصادفات در خراسان جنوبی بودیم و 217 کیلومتر باند دوم آماده و تحویل مردم شده است.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر تصادفات از نقاط حادثه خیز به دیگر نقاط منتقل شده است اظهار داشت: تصادفات بیشتر به نقاط غیرقابل پیش‌بینی منتقل شده و دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای بیرجند-قاین، بیرجند-زاهدان و بیرجند-خوسف مستقر است و تلاش می‌شود در تمام محورهای شریانی نیز دوربین نصب شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.