یزد ـ فرمانده انتظامی استان یزدگفت: درحال حاضر بیش از ۱۰۰هزار تبعه افغانی مجاز وغیر مجاز در یزد سکونت دارند و نیروی انتظامی استان تنها دستگاه متولی مبارزه با اتباع غیر مجاز نمی باشد و به همکاری سایر نهاد نظارتی استان احتیاج داردو طرح کشوری و استانی ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار مسئولان است.

طرح ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار مسئولان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار ایرج کاکاوند پیش از ظهر سه شنبه به مناسبت بزرگ داشت روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران همواره  بازوان قوی نیروی انتظامی بوده و باهمکاری و مشارکت اصحاب رسانه در حال حاضر امنیت خوبی بر استان حاکم می باشد واصحاب رسانه می‌توانند با استفاده از قلم خود نسبت به جذب مشارکت عمومی در راستای ارتقای احساس امنیت در جامعه گام بردارند . 

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۱۷تن مواد مخدر در استان کشف شده افزود: در همین راستا بیش از ۱۶ باند مواد مخدر متلاشی شده و در این رابطه بیش از ۲هزار و ۲۸۸نفر دستگیرشده و به مقامات قضایی تحویل داده شده اند.

کاکاوند تصریح کرد: جرائم در استان ۱۱درصد کاهش داشته و در حوزه پلیس فتا نیز افزایش ۲درصدی کشف جرائم  را شاهد بوده ایم و یکی از دغدغه‌های ما، افزایش روزافزون جرائم مجازی است. به همین دلیل کنترل این بخش به شکل ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته و در سال گذشته پلیس فتای استان یزد رتبه نخست در زمینه کشف وقوع جرم را در سطح کشور داشته است.

این مسئول ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم استان ، بحث اعتیاد و خرده‌فروشی موادمخدر بوده که پلیس در این زمینه با اجرای طرح‌های مختلف در تلاش برای نا امن کردن فضا برای فعالیت توزیع‌کنندگان موادمخدر بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: میزان کشفیات پلیس در مورد کالای قاچاق در مقایسه با سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته و در این زمینه با جدیت در حال فعالیت هستیم.

کاکاوند با اشاره به اینکه از دیگردغدغه‌های مردم بحث سرقت‌ها بوده افزود: به رغم کاهش ۵۰ درصدی سرقت خودرو، کاهش ۱۰ درصدی سرقت منزل و کاهش ۲۷ درصدی کیف‌قاپی در یزد، شاهد افزایش سه درصدی کشف سرقت‌ها در این استان بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان یکی دیگر از دغدغه‌های مردم را کنترل تصادفات دانست و اظهارداشت: خوشبختانه با فرهنگ سازی انجام شده، شاهد ارتقاء سطح فرهنگ رانندگی در سطح استان هستیم که البته بخشی از این بهبود وضعیت مربوط به زیرساخت‌هایی است که در گذشته در یزد وجود نداشت.

کاکاوند تصریح کرد: میزان تصادفات در استان یزد در مجموع ۱۱ درصد کاهش داشته که امید بتوانیم با همراهی مردم شاهد کاهش بیشتر تصادفات در این استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.