بجستان- مدیر آموزش و پرورش بجستان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را بسیار موثر در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانست که ضمن سرگرمی استفاده بهینه از اوقات فراغت نیز صورت می گیرد.

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر آموزش و پرورش بجستان در بازدید از پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

حسن عزیزی به همراه حجت الاسلام وحیدی امام جمعه بجستان در این بازدید ضمن تجلیل از مسئولان پایگاه های تابستانی تشکیل این کلاس ها را در رشد فرهنگی دانش آموزان ضروری دانسته و همکاری همه دستگاه های اجرایی شهرستان را در این امر مهم خواستار شد.

وی خاطر نشان کرد: در تمامی ابعاد روحی، اجتماعی و حتی جسمی باید به دانش آموزان و نسل جوان جامعه توجه شود که این خود نیاز به برنامه ریزی داشته و مدیران دستگاههای  اجرایی شهرستان به ویژه آموزش و پرورش باید دست به کار شوند تا با هدفمندی بیشتر گام های موثری بردارند.

وی افزود: در تابستان جاری توانسته ایم بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان را در ۵ پایگاه به کلاسهای تابستانی جذب کنیم و کلاسهای مورد نیاز و علاقه دانش آموزان را برگزار کنیم که رضایت دانش آموزان و اولیاء آنان جلب و اینها با همکاری فرمانداری شهرستان اداره ورزش و جوانان واداره اوقاف و سپاه محقق شده و علاوه بربرگزاری کلاس های فرهنگی، معارف، قرآن، ورزشی، برگزاری اردوهای تفریحی آموزشی نیز برگزار گردیده است.

مدیریت آموزش و پروش بجستان گفت:  بزرگترین دغدغه والدین با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس پر کردن اوقات فراغت فرزندان آنان است به طوری که اگر برای اوقات فراغت برنامهریزی درستی نداشته باشند و از این موضوع غفلت کنند، زمینه آسیب‌پذیری آنان در این ایام با وجود فرهنگ بیکاری و وقت گذرانی در ایام فراغت و استفاده از فضای مجازی کاذب بیشتر خواهد شد.

علیرضا رضایی مدیر کامون شهید مرادیان با قدردانی از توجه مسئولین به امر فراغت و خصوصا همکاری با این کانون گفت: کانون شهید مرادیان بجستان توانسته در تابستان با جذب حد اکثری دانش آموزان در کلاسهای اوقات فراغت از درخشش خوبی برخوردار باشد وی افزود: کلاسهای ایام تابستان شامل فتو شاپ، کامپیوترمقدماتی و پیشرفته، خوشنویسی، دختر وپسر، طراحی و نقاشی، فوتسال، تنیس روی میز، شنا،   روخوانی  قران و تجوید دز ایام تابستان بوده که از استقبال خوبی بر خوردار بوده.

علیرضا رضایی گفت: با جذب ۲۵۰ نفراز دانش آموزان  در تابستان امسال در کلاسهای تابستانی  درپایان دوره  اردوی زیارتی تفریحی نیز برگزار شده که از استقبال خوبی نیزبرخوردار بود.

وی گفت: کار خوبی که امسال انجام شده برگزاری کلاسهای علمی شیمی و ریاضی و فیزیک با استفاده از دبیران مجرب شهرستان بوده است و همچنین برگزاری همایش موفق شیمی را نیز یکی از ابتکارات دیگر این کانون دانست که توانسته با افزایش بار علمی دانش آموزان در جهت تقویت آنان و آمادگی برای کنکور کمک خوبی به آموزش دانش آموزان ارائه  کند.

مدیر کانون شهید مرادیان گفت: لازم به ذکر است که این کانون همه این کلاسها و سایر فعالیتهای خود را از طرح خود گردانی و با استقلال مدیریت کرده و این در حالی است که سالانه حد اکثر بیش از ده میلیون تومان هزینه های جاری کانون می باشد.

وی سیستمهای کامپیوتر را معیوب و پر خرج اعلام کرده و گفت: برای ارائه محیطی شاداب و زیبا جهت جذب دانش اموزان و ایجاد روحیه شادابی و نشاط تیز هزینه های زیادی می شود که همه اینها از خود گردانی و کمک مردمی انجام می گرددو دست خیرین محترم را برای ارائه کارهای بهتر در زمینه پر کردن اوغات فراغت به گرمی می فشاریم.

علیرضا رضایی ایجاد سالن سینما و بتون کف کانون و نقاشی دیوارهای این کانون به جهت استفاده بهتر از فضا و ایجاد فضایی امن و بانشاط برای دانش آموزان را از برنامه های آینده این کانون اعلام نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.