معاون پارلمانی وزیر دادگستری راهکار ختم دعوای پلیس و کانون سردفتران درخصوص سند خودرو را ورود مجلس برای شفاف سازی قانون دانست و اظهار کرد: مجلس باید دست به کار شود تا پلیس و کانون سردفتران برای اجرای قانون توافق کنند.

قانون می‌گوید سند خودرو باید در دفترخانه ثبت شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالعلی میرکوهی درباره لزوم مراجعه مردم برای ثبت سند خودرو به دفترخانه ها گفت: موضوع خوب و بد این کار نیست، ثبت سند، قانونی است که باید اجرا شود. در ماده ۲۹ قانون، صراحت دارد که نقل و انتقال خودرو باید با سند رسمی باشد، از آیین نامه راهنمایی رانندگی هم چنین استنباط نمی شود که ناجا متکفل نقل و انتقال باشد.

معاون پارلمانی وزیر دادگستری افزود: تاکید قوه قضائیه هم ثبت سند خودرو در دفترخانه است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل نود هم در ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اتفاق نظر دارند.

معاون پارلمانی وزیر دادگستری راهکار ختم دعوای پلیس و کانون سردفتران را ورود مجلس برای شفاف سازی قانون دانست و اظهار کرد: مجلس باید دست به کار شود تا پلیس و کانون سردفتران برای اجرای قانون توافق کنند، در غیر این صورت توافق قابل قبول نیست.

وی افزود: نقل و انتقال خودرو به صورت رسمی کار ارزنده‌ای است که از تبعاتی همچون جعل سند و موارد دیگر می‌کاهد، اما سند خوردن خودرو توسط نیروی انتظامی خلاف است و باید مانع آن شد.

میرکوهی گفت: مردم برای رفتن به دفترخانه ها نیاز به تشویق ندارند، اگر صراحت قانون را ببینند به آن عمل می کنند، بنابراین باید اختلاف نظر های ایجاد شده را کاهش داد و از سرگردانی مردم جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: تردید دستگاه ها، مردم را مردد می کند، قانون باید شفاف شود تا دیگر بحثی روی آن نباشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.