مشهد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: عبور این استان از چالش نگران کننده تأمین آب در تابستان ۹۶ را مدیون نقش پررنگ رسانه‌ها در ارتقای سطح فرهنگ عمومی هستیم.

عبور از چالش آب در تابستان امسال را مدیون رسانه‌ها هستیم

اسماعیلیان که به بهانه گرامیداشت روز خبرنگار در تحریریه روزنامه قدس حضور پیدا کرده بود، گفت: نگرانی تأمین آب در پرمصرف‌ترین ایام سال تا حدی در خراسان رضوی جدی بود که برای گذر از این بحران حتی امکان حفر چاه جدید در برخی شهرهای استان هم نبود.

وی با اشاره به دورنمای نگران کننده وضعیت تأمین آب در خراسان رضوی افزود: این در حالی است که امسال شاهد حتی سهمیه بندی آب در هیچ کدام از شهرهای استان نبودیم.

وی با تأکید بر ضرورت آگاهی بخشی به مردم به عنوان راهکار اصلی مصرف بهینه آب در استان اظهار داشت: قطعاً افزایش قیمت آب بها نیز نمی‌تواند نقش بازدارنده‌ای در مصرف داشته باشد.
این مقام مسئول با ابراز خرسندی از متوسط سرانه مصرف آب در بخش مشترکین خانگی خراسان رضوی در مقایسه با سرانه مصرف کشوری گفت: در حال حاضر سرانه مصرف بخش خانگی در کشور ۱۴۰ لیتر در شبانه روز است که این رقم در خراسان رضوی کمتر از ۱۲۰ لیتر در شبانه روز است.
وی با بیان اینکه تأمین آب شرب با ظرفیت فعلی منابع در استان بسیار سخت شده است، افزود: طی سالیان گذشته فعالیت‌های توسعه‌ای برای تأمین آب شرب، در داخل استان در قالب پروژه‌های آب رسانی صورت می‌گرفت، اما اکنون شرایطی به وجود آمده که هر اندازه برای تأمین آب سال آینده تلاش می‌کنیم، نمی‌توانیم ظرفیت قبلی را که در اختیار داشتیم، حفظ کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: در سال ۹۴ نزدیک به ۲۸ شهر استان با یک میلیون و ۲۶۶ هزار نفر جمعیت و در سال گذشته، ۳۰ شهر استان با کسری آب حدود ۸۵۰ لیتر بر ثانیه مواجه بودند اما تابستان امسال شرایط تنش آبی در ۲۹ شهر استان با کسر آبی حدود ۷۸۵ لیتر بر ثانیه مواجه بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.