رشت- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به وجود بیش از 4000 موقوفه با کاربری کشاورزی گفت: موقوفات کشاورزی گیلان قابلیت‌های مناسبی برای افزایش بهره‌وری دارند.

موقوفات کشاورزی گیلان قابلیت‌های مناسبی برای افزایش بهره‌وری دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده با تأکید بر احیای موقوفات کشاورزی گیلان و پیگیری پرداخت حق موقوفه اظهار کرد: استان گیلان دارای موقوفات کشاورزی  ازجمله زمین مزروعی، باغ و استخر است  که می‌طلبد این موقوفات احیاء و به بهره‌برداری کامل برسند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بر لزوم شناسایی موقوفات کشاورزی استان تأکید و خاطرنشان کرد: رؤسای ادارات تابعه باید نسبت به شناسایی موقوفات کشاورزی و احقاق حق‌وحقوق موقوفه اقدام  داشته و در تحقق آن کوشا باشند.

وی بابیان اینکه برخی از موقوفات کشاورزی گیلان قابلیت‌های مناسبی برای افزایش بهره‌وری دارند، افزود: شناسایی موقوفات مستعد کشاورزی گیلان بر عهده معاونت بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف است  که در این راستا باید سند جامع تدوین گردد.

علیزاده گفت:  چهار هزار و 421 رقبه متصرفی موقوفه با کاربری کشاورزی در گیلان وجود دارد که  تعداد رقبات کشاورزی غیر متصرفی گیلان 598 رقبه  است.

مقام عالی اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان تعداد رقبات موقوفات اشتراک ‌التولیه ( دو نفر یا بیشتر باهم متولی یه موقوفه ) کشاورزی استان را 196 رقبه عنوان کرد و افزود: مجموع رقبات موقوفات کشاورزی گیلان 5 هزار و 334 رقبه است که از کل رقبات به تعداد 4 هزار و 229 رقبه دارای درآمد است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.