یزد - مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: سیستم ثابت پیش سردگذاری لاشه های دام در کشتارگاه شهرستان ابرکوه راه اندازی شد.

سیستم ثابت پیش سردگذاری لاشه های دام در کشتارگاه ابرکوه راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی فاتحی نیا با اعلام این خبر اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از سرایت بیماری های مشترک از حیوان به انسان می باشد و در این فرایند «پی.اچ» گوشت کاهش یافته و علاوه بر نابودی بسیاری از عوامل بیماری زا از جمله تب کریمه کنگو منجر به تردی گوشت و ایجاد بو و طعم مطلوب می شود.

وی افزود: در کشتارگاه پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید سلامت، لاشه ها ممهور به مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی می شوند و با حفظ موازین بهداشتی  و بعد از پیش سردگذاری به مدت ۲۴ ساعت، به وسیله خودروهای مجهز به سردخانه به مراکز توزیع حمل می شوند.

 فاتحی نیا در با اشاره به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار و حمل لاشه گوشت تصریح کرد: کشتار بدون نظارت و غیر اصولی مخاطره آمیز است و می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود به همین دلیل از شهروندان خواهشمندیم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و یا خرید گوشت های فاقد مهر بهداشتی و کشتار شده در خارج کشتارگاه جدا خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.