یزد - معاون توسعه مشارکتهای کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۹ میلیارد ریال زکات دادند، این در حالی است که در بخش زکات واجب میزان زکات پرداختی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ ، رشد ۲۰ برابری داشته است.

پرداخت زکات واجب در استان یزد ۲۰ برابر رشد داشته است

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا مشعلچی، با بیان اینکه از ۷۶۸ روستای سطح استان، ۱۷۷ روستا مشمول پرداخت زکات هستند، اظهارداشت: نیکوکاران یزدی در چهار ماهه نخست سال جاری ۹ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال زکات دادند، این در حالی است که در بخش زکات واجب میزان زکات پرداختی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ ، رشد ۲۰ برابری داشته است.

وی با بیان اینکه هشت میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال زکات دریافتی مستحبی و مابقی آن واجب بوده است، افزود: ۶۱ درصد زکات جمع آوری شده برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان و ۳۹ درصد نیز در زمینه احداث و تکمیل پروژه های عام المنفعه در چهار ماهه ابتدای سال جاری اختصاص یافت.

مشعلچی تصریح کرد: شش میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده برای تامین جهیزیه،کمک معیشت، درمان و مسکن نیازمندان و سه میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال در زمینه احداث و تکمیل پروژه های عام المنفعه شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و حوزه علمیه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۵۴۶ نفر از عاملین افتخاری روستایی و شهری در خصوص جمع آوری زکات با کمیته امداد همکاری دارند، افزود: تلاش های مطلوبی جهت افزایش جمع‌آوری زکات به ویژه در زمینه کشاورزی به عنوان اولویت‌های شورای زکات استان انجام شده است.

مشعلچی خاطر نشان ساخت: طی این مدت از مجموع زکات جمع آوری شده، بیش از چهار میلیارد ریال مربوط به زکات فطریه عام و سادات پرداختی توسط مردم خداجوی استان یزد به کمیته امداد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.