شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد اشتغال در بخش تعاون در سال ۹۵ تنها ۲ و نیم درصد بوده که آمار پایین و غیر قابل قبولی است.

میزان ایجاد اشتغال در بخش تعاون قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی ظهر شنبه در شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: برای پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی الزامی به وجود پشتیبان نیست و دستگاه ها در مواردی که تشخیص بدهند می توانند افراد به طور مستقل و انفرادی به بانک های عامل معرفی کنند.

سلیمانی افزود: بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال یک ضامن کارمند یا کاسب معتبر، تا ۵۰۰ میلیون ریال دو ضامن و تا ۱ میلیارد ریال نیز سفته  دریافت شود.

استاندار با اشاره به اینکه تعاون شامل همه عرصه‌ها همچون صنعت، معدن و گردشگری است خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال در بخش تعاون در سال ۹۵ تنها ۲ و نیم درصد بوده که آمار پایین و غیر قابل قبولی است .

وی با اشاره به اینکه  ابلاغ سیاست‌های کلان از سوی وزاتخانه‌ها صورت می گیرد افزود: برنامه‌های سالانه دستگاه‌ها بر اساس اعلام استان‌ها تدوین می‌شود و عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درخصوص برنامه‌های سالانه استانی با این اصل همخوانی ندارد و قابل قبول نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.