زنجان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی صنایع گفت: واحدهای گردشگری نیز می‌توانند از خدمات طرح رونق تولید بهره‌مند شوند.

واحدهای گردشگری زنجان می توانند از خدمات طرح رونق تولید بهره مند شوند

به گزارش قدس آنلاین، ناصر فغفوری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مورد استفاده واحدهای کشاورزی از تسهیلات طرح رونق تولید اظهار داشت: امکان ثبت نام  در سامانه بهین یاب از ششم مرداد ماه امسال برای واحدهای صید و صیادی، واحدهای تولید نهال و بذر، واحدهای گلخانه و آبزی‌پروری کوچک و متوسط متقاضی دریافت تسهیلات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امکان استفاده از تسهیلات طرح رونق برای و احدهای خدماتی و  طرح‌های میراث فرهنگی به ویژه گردشگری نیز فراهم شده است، تاکید کرد: بانک‌ها مکلف به اجرای این موضوع و پذیرش طرح‌های این بخش هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع در کنار اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی طرح رونق تاکید کرد: دستورالعمل بخش بازسازی و نوسازی به بانک‌ها ابلاغ نشده است ولی بانک‌ها طرح‌های این بخش را پذیرش کنند.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار اختصاص یافته در بخش بازسازی برای استان ۲۷۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: در دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به میزان ۲۴۰ میلیارد تومان پذیرش پرونده انجام شده است.

فغفوری با بیان اینکه واحدهایی که اشتغال‌زایی بالایی داشته باشند، می‌توانند تا ۱۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات دریافت کنند، افزود: تنها واحدهایی که مشکل آنها تامین نقدینگی است می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و  و احدهایی که مشکل مدیریتی یا فروش و ... دارند، اجازه پذیرش ندارند.

حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه به پذیرش ۸۷ طرح در بخش کشاورزی از ششم مرداد ماه اشاره کرد و گفت:۶۲ طرح از طرح‌های پذیرش شده بررسی شده که ۲۱ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات چند واحد لبنی عنوان کرد: بهتر است مصوب شود واحدهای کشاورزی نیز بتوانند از تسهیلات بخش نوسازی و بازسازی استفاده کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.